KPN keert terug als hoofdsponsor Eredivisie

KPN keert terug als hoofdsponsor Eredivisie
  • Sponsoring
  • 20 apr 2017 @ 15:25
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • MerkenSponsorshipVoetbalTelevisie

KPN keert met ingang van seizoen 2017/'18 terug als hoofdsponsor van de Eredivisie. Het telecombedrijf was al een paar jaar official partner, maar is natuurlijk vooral bekend als voormalig hoofdsponsor, zowel onder de huidige merknaam als toen het bedrijf nog PTT heette.

KPN is sinds 2014 al verbonden als Official Partner van de hoogste Nederlandse voetbalcompetitie. Die samenwerking wordt nu voor de komende vier seizoenen uitgebreid tot het niveau van hoofdsponsor. Met ingang van seizoen 2017/18 kiest de Eredivisie voor maximaal twee partners en beide posities zijn nu dus voor de komende jaren ingevuld met hoofdsponsor KPN en Maatschappelijk Partner VriendenLoterij.

Als hoofdsponsor zal KPN prominent zichtbaar zijn rondom het Eredivisievoetbal in alle stadions en tv-uitzendingen. De komende tijd werken KPN en Eredivisie Media & Marketing verder aan concrete ideeën om de samenwerking optimaal te benutten. KPN lanceerde in 2014 als Official Partner de ‘KPN Goal Alert’, een gratis service voor mobiele KPN-klanten waarbij ze de doelpunten van twee Eredivisieclubs op hun mobiele telefoon ontvangen. Onlangs is de dienst uitgebreid met alle Eredivisie samenvattingen, binnen een uur na afloop van de wedstrijd.

'Positieve bijdrage leveren aan clubvoetbal'

Frank van der Post, Chief Commercial Officer bij KPN: 'We zijn enorm trots dat we vanaf aankomend seizoen hoofdsponsor zijn van de Eredivisie. We bieden onze klanten nu al het Eredivisie voetbal via FOX Sports Eredivisie en de Goal Alert-app en na de afgelopen drie jaren als Official Partner verbonden te zijn geweest, kijken wij er naar uit om het samenwerkingsverband met Eredivisie verder invulling te geven. Voetbal zit in de harten van veel Nederlanders. Als supporter van het nationale clubvoetbal gaan wij de komende jaren een positieve bijdrage aan deze sport leveren.'
 
Alex Tielbeke, commercieel directeur Eredivisie Media & Marketing: 'KPN en de Eredivisie hebben een heden, verleden en met deze stap vooral ook een veelbelovende toekomst met elkaar. KPN brengt net als de Eredivisie mensen met elkaar in verbinding. Dat doen ze met hun producten en diensten, maar zeker ook met maatschappelijke initiatieven op het gebied van sport en cultuur. We vinden het daarom geweldig dat KPN de komende vier jaar vol overtuiging kiest voor de kracht van het Eredivisie voetbal en de clubs, het grootste marketingplatform van Nederland.' 

KPN is al sinds 2014 verbonden als Official Partner van de Eredivisie en breidt die samenwerking nu dus verder uit tot het niveau van hoofdsponsor. In een verder verleden was KPN ook al langdurig hoofdsponsor van de Eredivisie (1990 - 2002). De competitie droeg toen de naam PTT Telecompetitie (1990 - 1999), KPN Telecompetitie (1999 - 2000) en KPN Eredivisie (2000 - 2002). Een dergelijke naamgeving van de Eredivisie is nu geen onderdeel van de samenwerking.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken