Spa en JOGG stimuleren jongeren water te drinken
- Sponsoring
- 13 apr 2017 @ 09:02
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - MaatschappijPartnershipCampagnes
- 13 apr 2017 @ 09:02
- Redactie Sponsoring
Spa-fabrikant Spadel en het project Jongeren Op Gezond Gewicht (JOGG) willen met aansprekende campagnes en nadruk op variatie jongeren stimuleren om te kiezen voor het gezondste alternatief voor zoete dranken: water. Dit is de belangrijkste doelstelling van de samenwerking die de organisaties voor ten minste drie jaar aangaan.
Eind 2016 werkten de twee partijen al samen met YouTuber Teske de Schepper door jongeren tijdens de #7dagenwater challenge uit te dagen een week lang alleen maar water te drinken.
Gemiddeld consumeren kinderen in Nederland ruim 6 kilo suiker per jaar door zoete dranken tijdens schooltijd. Water drinken in plaats van zoete dranken kan enorm bijdragen aan gezond gewicht onder leerlingen. Het toetreden van Spadel als bedrijfspartner van Jongeren Op Gezond Gewicht is een logische stap om kinderen en jongeren meer water te laten drinken.
Gezondere Generatie
'Een gezonde jeugd in een gezonde omgeving is een gedeelde maatschappelijke verantwoordelijkheid. Een gezondere generatie kun je alleen voor elkaar krijgen door met publieke én private partijen samen te werken. Een bedrijf zoals Spadel beschouwen wij als een logische partner. Zij hebben met Spa een heel sterk watermerk en kunnen een krachtige rol spelen in het stimuleren van gezonde consumptie', aldus Marjon Bachra, directeur Jongeren Op Gezond Gewicht.
Stefan de Clercq, directeur van Spadel Nederland: 'Het aanbieden en stimuleren van gezonde keuzes staat centraal bij Spadel. En er is geen gezondere keuze dan water. We weten dat mensen meer water drinken als er variatie is in het aanbod: plat of bruis, met of zonder smaakje, in een fles of uit de kraan. We vinden het belangrijk dat water drinken zo leuk en lekker mogelijk is. De samenwerking met Jongeren Op Gezond Gewicht is voor ons dan ook een logische: samen kunnen we jongeren op een aansprekende manier laten zien dat water drinken lekker, gezond én leuk is.'
#7DagenWater Challenge
Eind 2016 werkten de twee partijen al samen om middelbare scholieren meer (kraan)water te laten drinken. Dit bereikten zij door zangeres en bekende YouTuber Teske de Schepper jongeren, en met name meisjes, op te roepen om samen met haar 7 dagen lang alleen water te drinken in plaats van zoete dranken. Via een muziekvideo bereikte de YouTuber meer dan 100.000 jongeren. Met als resultaat dat haar fans bewuster werden van de voordelen van het drinken van water, een week lang water dronken en hun avontuur deelden via social media.
Jongeren Op Gezond Gewicht streeft naar een samenleving waarin alle kinderen en jongeren wonen, leren, recreëren en werken in een gezonde omgeving met aandacht voor een gezonde leefstijl. Wij realiseren dit in gemeenten via de JOGG-aanpak (onder de paraplu van de gemeente werken publieke en private partijen structureel en integraal samen) en wij richten ons op omgevingen waar jongeren veel verblijven met initiatieven als Team:Fit en het Akkoord Gezonde Voeding op Scholen.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing