Adidas blijft hockey-sponsor
- Sponsoring
- 4 mei 2017 @ 10:16
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - MerkenPartnershipSport
- 4 mei 2017 @ 10:16
- Redactie Sponsoring
Adidas en de Koninklijke Nederlandse Hockey Bond (KNHB) hebben hun partnership verlengd tot en met 31 december 2020. Adidas blijft de teamwear-partner van de nationale (jeugd)teams en heeft tevens het thuis- en uitshirt gepresenteerd waar de teams de komende vier jaar in gaan spelen.
Frank Basters, senior director Brand Activation van Adidas Benelux: 'Hockey is een sport met een zeer positieve, frisse en dynamische uitstraling, waar veel van onze consumenten elke week weer heel veel plezier aan beleven. Het is ook een sport waarin Nederland veel successen kent, die professioneel is georganiseerd en waarin veel geïnnoveerd wordt, iets dat nauw aansluit bij onze merkwaarden. Wij zijn dan ook trots dat wij de mooie relatie met de KNHB kunnen verlengen. Het is een wezenlijke bouwsteen in onze positionering als hockeymerk maar ook als sportmerk.'
Erik Gerritsen, directeur KNHB: 'Wij zijn er trots op dat een wereldmerk als Adidas de Nederlandse hockeysport sinds 1999 omarmt. Adidas is in Nederland inmiddels hockeymerk nummer één terwijl het merk pas in 2006 is begonnen met het fabriceren van het totale hockeyaanbod zoals sticks en schoenen. Het is knap dat Adidas dit in zo korte tijd bereikt heeft. Het is mooi dat het partnership met de KNHB daar ook een belangrijke rol in heeft gespeeld.'
Design-brainstorm met internationals
De vandaag gepresenteerde tenues borduren qua stijl voort op de tenues die werden gedragen tijdens de Olympische Spelen, met toevoeging van het bondslogo, de drie kenmerkende adidas-strepen in de zij en het logo van partner Rabobank. Het thuistenue kent een oranje/witte basis met blauw als accentkleur. Het uittenue bestaat uit twee tinten grijs met oranje als accentkleur.
Uniek in de ontwikkelingsfase is dat het ontwerp van het uittenue voortvloeit uit een brainstormsessie met (oud-)internationals Naomi van As, Ellen Hoog en Eva de Goede, Robbert Kemperman, Valentin Verga en Rogier Hofman. De tenues zullen voor het eerst op het veld te zien zijn tijdens de Hockey World League in Londen (heren) en de Rabo Super Serie tegen Australië op Hockeyclub ’t Spandersbosch in Hilversum (dames).
Replicashirts zijn vanaf 16 juni verkrijgbaar voor consumenten, op evenementen van de KNHB en in hockeyspeciaalzaken. Het is de eerste keer dat ook het uitshirt te koop zal zijn.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing