AkzoNobel beschermt en kleurt Het Concertgebouw

AkzoNobel beschermt en kleurt Het Concertgebouw
  • Sponsoring
  • 12 mei 2017 @ 12:08
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Kunst & Cultuur

AkzoNobel is voor een periode van vijf jaar nieuwe sponsor van Het Koninklijk Concertgebouw. Als onderdeel van de samenwerking zal AkzoNobel met verf- en decoratieve producten van Sikkens de komende jaren bijdragen aan de instandhouding van de monumentale concertzaal. De sponsorovereenkomst met Het Concertgebouw past in eerdere samenwerkingen van AkzoNobel, gericht op het behoud van cultureel erfgoed.

‘Het Concertgebouw is meer dan alleen wat je op het podium ziet en hoort. Het is als een enorm Zwitsers uurwerk, dat perfect moet zijn afgesteld voor het concert. Wij zijn daarom heel enthousiast over deze samenwerking,’ aldus Simon Reinink, algemeen directeur van Het Concertgebouw. ‘Wij koesteren ons private karakter en ons gebouw. Wij willen Het Concertgebouw in topconditie doorgeven aan volgende generaties en AkzoNobel heeft hiervoor de expertise en producten.’

‘Ik ben enorm trots dat wij onze expertise kunnen delen met een wereldwijd gerenommeerd instituut als Het Concertgebouw en hiermee bijdragen aan het behoud van cultureel erfgoed in ons land,’ zegt Ruud Joosten, lid van de AkzoNobel’s Executive Committee verantwoordelijk voor Decorative Paints. ‘Dit jaar wordt de voorgevel gerestaureerd. Ook zijn wij betrokken bij de schilderbeurt van de Grote Zaal. Door onze voortrekkersrol op het gebied van innovatie, duurzaamheid, technische hoogstandjes en kleurexpertise zal dit unieke gebouw de komende jaren robuust en glansrijk blijven, bewaard voor de toekomst.’

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken