Essent neemt afscheid van FC Groningen

Essent neemt afscheid van FC Groningen
  • Sponsoring
  • 8 mei 2017 @ 11:22
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkSponsoringVoetbal

uitgezonderd het kampioenschap vielen er dit weekend veel beslissingen in de Eredivisie. Ook op sponsorgebied. Na zes seizoenen stopt Essent als hoofdsponsor van FC Groningen. Tijdens de laatste thuiswedstrijd van het seizoen op zondag 7 mei (PSV, 1-1) werd hierbij stilgestaan.

In een goed gevuld Noordlease Stadion speelde de 'Trots van het Noorden' zijn laatste thuiswedstrijd van het seizoen met Essent op het shirt. Voor aanvang van de wedstrijd waren er mooie woorden van commercieel directeur Robbert Klaver van FC Groningen voor Essent. Namens Essent sprak CEO Patrick Lammers zijn dank uit voor de samenwerking aan de club en al haar fans. Hoogtepunt van zes seizoenen sponsorship was volgens Lammers zonder twijfel het winnen van de KNVB-beker in het seizoen 2014-'15.

Als dank voor de afgelopen zes seizoenen maakte Essent speciaal voor alle FC Groningen fans een korte film die in het stadion werd vertoond.

Laatste Essent Man of the Match

Elke thuiswedstrijd kiezen de fans van FC Groningen de Essent Man of the Match. Traditiegetrouw wordt aan het eind van het seizoen de prijs voor beste speler van het jaar uitgereikt: de Essent Man of the Year. Dit is een prijs voor de speler die dit seizoen het meest is uitgeroepen tot Essent Man of the Match. Patrick Lammers reikte de bokaal na de wedstrijd uit aan Mimoun Mahi, bovendien maker van de Groninger goal tegen PSV.



Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken