Ludieke sponsor-actie bij FC Utrecht

Ludieke sponsor-actie bij FC Utrecht
  • Sponsoring
  • 10 mei 2017 @ 10:12
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • ActivatieSponsoringVoetbal

Supporters van FC Utrecht zijn afgelopen weekend verrast door een ludieke actie. Enkele minuten voor aanvang van de laatste reguliere thuiswedstrijd van het seizoen betrad de bemanning van ‘FC Utrecht Partners United’, namens shirtsponsoren Zorg van de Zaak, Tele2 en Infotheek Group, het veld voor een bijzondere boodschap.

De supporters werden opgeroepen achter FC Utrecht te staan in hun strijd om de Europese kwalificatie door via Facebook alvast ‘in te checken’. Een oproep waar inmiddels al honderden supporters gehoor aan hebben gegeven. De campagne wordt begeleid en uitgerold door marketingbureau 2Basics.

Aanleiding voor de unieke samenwerking tussen de FC Utrecht-sponsoren Zorg van de Zaak, Tele2 en Infotheek Group is het behalen van een historische vierde plaats door de club uit de Domstad. 

'Samen willen we Europa in'

De campagne ‘Samen willen we Europa in’, die in het geheim werd opgezet, startte op zondagmiddag 7 mei met een instructie van een leger stewardessen op de middenstip. Aan de hand van een metaforische flight safety instruction toonden zij hoe de supporters hun elftal tijdens de play-offs kunnen steunen. Met die steun maakt elke deelnemer kans op een exclusieve en verzorgde trip naar de eerste Europese uitwedstrijd, indien Europees voetbal wordt behaald. Ook werden direct 20 winnaars verrast met een VIP-arrangement voor de play-off uitwedstrijd van FC Utrecht op 17 mei. Een aantal dat deze week verder zal oplopen met op dat moment ingecheckte supporters.

 'Alle drie sponsoren vonden dat de supporters en club met de historische prestatie van dit seizoen een mooie afsluiter verdienden. We hopen met dit initiatief de play-off voorpret te vergroten en supporters nog nauwer bij de strijd om het Europese ticket te betrekken. Daarom roepen we ze niet alleen op de strijd te steunen, maar staan er een vliegtuig en bussen klaar om de aanhang mee Europa in te nemen, als het zover mag komen', aldus Rianne Schenk namens 2Basics.

Martijn Standaart, commercieel directeur bij FC Utrecht: 'Ik vind het mooi om te zien dat de sponsoren zo hebben samengespannen om de supporters te verrassen. Het toont hun commitment te willen bijdragen aan een sterke club, met betrokken supporters en succesvolle sportieve resultaten. Ik kijk ernaar uit om met onze sponsoren en supporters op reis te gaan door de play-offs én hopelijk uiteindelijk Europa in.'

'Sponsors kunnen krachten bundelen'

'Deze activatie is een perfect voorbeeld van hoe sponsoren hun krachten kunnen bundelen en relevant zijn voor alle supporters en business relaties van FC Utrecht', vult Schenk (2Basics) aan. 'Het is positief, verrassend en sluit goed aan op het challengersimago dat FC Utrecht heeft. We wilden van het moment gebruik maken om een campagne neer te zetten die de supporters niet snel meer zullen vergeten. Dat lijkt nu al gelukt gezien de resultaten na één dag, met nog (hopelijk) 1,5 maand campagne voering te gaan.'

Om Europa in te kunnen, dient de club uit de Domstad twee playoff-rondes te winnen. De eerste play-off ronde wordt op 17 en 20 mei gespeeld. De tegenstander is nog onbekend, op 14 mei staat de laatste reguliere competitieronde op het programma.



Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken