Renault verbreedt partnership met Viva400

Renault verbreedt partnership met Viva400
  • Sponsoring
  • 23 mei 2017 @ 00:07
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • StorytellingPartnershipAwardsTijdschriftuitgevers

Renault en Viva hebben de onderlinge samenwerking uitgebreid. Viva400 Visionista’s is het nieuwe zusje van de verkiezing gericht op jonge ambitieuze vrouwen. Maar liefst 30 aanstormende talenten maken kans op het ‘la route du succès’-programma met masterclasses en personal coaching van topvrouwen.

Nu de Viva400 tien jaar bestaat, is het volgens marketingmanager Marjolein Verdam de hoogste tijd om jonge en ambitieuze vrouwen een springplank te bieden. Mede door Renault biedt Viva400 nu ook de mogelijkheid voor aanstormende talenten om deel uit te maken van de lijst. Al 4.000 getalenteerde vrouwen kregen de afgelopen jaren via Viva400-nominaties en -awards een podium voor wie ze zijn en wat ze doen. 

Voor 30 aanstormende talenten start vanaf 8 juni het programma ‘la route du succès’; een inspirerende en avontuurlijke roadtrip die start in Amsterdam met pitches en masterclasses van topvrouwen. De top-10 reist door naar Parijs voor een tweedaagse masterclass (waar Renault een groot onderdeel van gaat uitmaken), waarna slechts drie vrouwen extra personal coaching ontvangen om zich klaar te maken voor de grande finale tijdens de Viva400-awards. De beste Visionista’s wint ruim 10.000 euro om haar droom verder te realiseren. 

Succesvolle samenwerking

Al zes jaar werken Renault en VIVA400 samen met veel succes. In 2016 is de VIVA400-campagne bekroond met een SAN-nominatie. Mede dankzij een brede displaycampagne op de VIVA-kanalen met een verbreding naar de vrouwenomgeving van Sanoma en social media, wat ruim 15 miljoen impressies opleverde. 

De VIVA400-omgeving op Renault.nl trok ruim 10.000 unieke bezoekers, waarvan ruim 65% vanaf een mobiel apparaat. Vorig jaar is maar liefst 38.000 keer gestemd op VIVA400-genomineerden en ontving de VIVA400-campagne een externe PR-waarde van circa 2 miljoen euro. Reden genoeg om de samenwerking voort te zetten én aanstormend talent een kans te bieden. 

Viva400 in 360°

Met de insights van tien jaar Viva400 werkt Renault mee aan (nog meer) succes van de lijst én nu ook de Visionista-verkiezing. Daarmee zet het automerk de langdurige partnership met Viva400 verder door. Dit jaar gaat dat gebeuren via 360-graden storytelling, een samenwerking met Social 1nfluencers, een tv-programma op Net5, verschillende thema-maanden, nieuwe VIVA-rubrieken en live events. 

Vanuit Renault is er ondersteuning met de modellen Twingo, Clio en Captur, daarnaast werken mediabureau OMD met hun branded content label Fuse, reclamebureau Publicis en Social Media bureau Dorst & Lesser mee aan de storytelling rond de partnership met VIVA400. Via al deze partijen en kanalen worden vrouwen over een periode van 8 maanden geïnspireerd met spannende content en interessante tips en tricks om hun eigen carrière een boost te geven. Iedere vrouw kan een VIVA400-vrouw zijn. Renault is gedurende dit traject constant zichtbaar als partner. 



Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken