'KPN aast op eigen schaatsploeg met Sven Kramer'

'KPN aast op eigen schaatsploeg met Sven Kramer'
  • Sponsoring
  • 24 jun 2017 @ 16:02
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportSportmarketingOlympische SpelenSponsoring

KPN wil na de Olympische Spelen van 2018 een eigen schaatsploeg beginnen, zo meldt de NOS. Sven Kramer moet het boegbeeld worden van deze nieuwe ploeg. Het huidige contract van Kramer met zijn ploeg Lotto-Jumbo loopt af na de Winterspelen in Pyeongchang. De vraag is natuurlijk ook wat ploegsponsoring zou betekenen voor de positie van KPN als hoofdsponsor van de KNSB.

Dat KPN zich momenteel oriënteert over de oprichting van een eigen schaatsploeg, is vrijdag door Kramer bevestigd tegenover de NOS. Hij erkent te hebben gesproken met de sponsor, maar heeft nog niks besloten over zijn sportieve toekomst. 

Het sponsorcontract tussen KPN en KNSB, goed voor jaarlijks ongeveer vijf miljoen euro, loopt volgend jaar in de zomer af. Beide partijen hebben in principe de intentie om met elkaar verder te gaan. Dat zou in een andere vorm kunnen zijn. De KNSB heeft eerder een alternatief commercieel model gepresenteerd, waarbij een aantal gelijkwaardige partners de sponsoring van de schaatssport in Nederland voor hun rekening moeten nemen. 

'KPN houdt alle opties open'

Sponsordirecteur Mark Versteegen van KPN erkent tegenover de NOS dat het bedrijf zich oriënteert op de toekomst, zeker gezien het aflopende contract als hoofdsponsor van de KNSB. Daarbij liggen 'alle opties open'. 

'Het is zeker niet zo dat KPN van plan is de sponsoring van de KNSB te stoppen', zegt Olivier Smit, commercieel directeur van de schaatsbond tegen de NOS. 'Op dit moment zijn we met elkaar in gesprek. Het lijkt me logisch dat KPN maximale waarde uit het schaatscircuit wil halen.'

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken