Skoda gaat met Filemon Wesselink naar Tour de France
- Sponsoring
- 28 jun 2017 @ 10:22
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SponsoringActivatieSportContentVideo
- 28 jun 2017 @ 10:22
- Redactie Sponsoring
Als de 104e editie van de Tour de France op zaterdag 1 juli in Düsseldorf van start gaat, rijdt Škoda als hoofdsponsor en autopartner natuurlijk weer mee. Niet alleen zorgt het bedrijf voor de autovloot van de wielerronde, ook op andere fronten is geen col te hoog voor het Tsjechische merk. Zo wordt samen met RTL ook eigen content gemaakt: in ‘Filemon on Tour’ volgt tv-presentator Filemon Wesselink in een Škoda Superb Combi Sportline de wielerronde van dichtbij.
Wielrennen is een sport die dichtbij de mensen komt en Škoda doet daar graag aan mee. Dat is sinds 2004 overduidelijk waarneembaar toen het automerk in de Tour debuteerde. Het was het begin van een lange, hechte band die nu al veertien jaar duurt. De wielersport heeft de auto’s uit Tsjechië massaal omarmd. De A.S.O. (Amaury Sport Organisation) rijdt ook dit jaar weer met Škoda en ook de wielerploegen vertrouwen op het merk dat in 1895 oorspronkelijk is begonnen als fietsfabrikant. Škoda’s topmodel (de Superb) begeleidt de renners op weg naar Parijs. De ‘red car’ rijdt als mobiele schakelcentrale prominent aan de kop van het veld, met Tour-directeur Christian Prudhomme als alles overziende passagier.
Škoda levert 250 auto’s aan de Tour. Tot de vloot behoren onder meer de nieuwe SUV Kodiaq, de Octavia en de Superb. Ook zijn bij de eerste etappe in Düsseldorf drie exemplaren van de nieuwe Karoq te zien. Gedurende het drie weken durende wielerspektakel legt de gehele Škoda-vloot zo’n 2,8 miljoen kilometer af. Sinds 2004 komt de totaal afgelegde Tour de France-afstand daarmee op meer dan 30 miljoen betrouwbare kilometers.
RouteTour
Škoda is niet alleen letterlijk en figuurlijk een trouwe partner van spraakmakende wielerevenementen. Het merk is ook een fanatiek promotor van wielrennen in het algemeen. Zo lanceerde Škoda in april RouteTour, een slimme wielrentool die aan de hand van gemeten prestaties drie nieuwe routes creëert. Het automerk wil wielrenners met deze tool inspireren hun vaste patronen te doorbreken.
Škoda introduceert dit jaar in samenwerking met RTL ook 'Filemon on Tour'. Filemon Wesselink, bekend van verschillende tv-programma's, volgde recent de Giro d'Italia en doet datzelfde met de Tour de France en de Vuelta a España in een Škoda Superb Combi Sportline. De presentator is een enorme wielerfanaat en laat de Giro, Tour en Vuelta op zijn eigen manier zien. Gedurende de zomer is hij samen met vriend en producer Robbie Peters onderweg om alle ins en outs van de wielerrondes voor de tv-kijkers vast te leggen.
‘Filemon on Tour’ is dagelijks een vast onderdeel van tv-programma Tour du Jour. Het programma wordt dit jaar uitgezonden vanuit de historische Visafslag van Binnen Breda aan de Haven. Het is van 30 juni tot 23 juli van 20.00 tot 21.30 uur te zien op RTL7 en wordt gepresenteerd door Wilfred Genee. Michael Boogerd is vaste gast, Filemon Wesselink doet verslag vanuit Frankrijk. Tijdens de uitzendingen zal onder meer duidelijk worden welke sprinter de Groene Trui verdient die Škoda voor de derde maal sponsort.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing