Nike tekent sponsorcontract met 9-jarige zoon Kluivert

Nike tekent sponsorcontract met 9-jarige zoon Kluivert
  • Sponsoring
  • 31 jul 2017 @ 11:15
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentSocial mediaSponsorshipVoetbal

Shane Kluivert, de jongste zoon van Patrick Kluivert, heeft een 5-jarig contract getekend bij Nike. Met zijn negen jaar is hij vermoedelijk de jongste sporter met een kledingcontract. Hij is vooral gewild vanwege zijn grote bereik op social media.

Shane voetbalt op dit moment bij Paris Saint-Germain. Het contract dat hij heeft getekend is vergelijkbaar met wat 16- tot 18-jarigen krijgen. De deal wordt actief gepromoot via Instagram, het kanaal waarmee de jongen het meeste (commercieel) bereikt heeft.

'Het is uitzonderlijk jong, maar ze staan erom bekend dat ze willen investeren in jonge talenten waarvan zij denken dat het grote sporters gaan worden', zegt sponsorexpert Frank van den Wall Bake tegen de NOS. 'Ze zijn er vroeg bij, omdat ze anders bang zijn dat een ander sportmerk hem binnenhaalt.'

Voor Nike is de jonge doelgroep die Kluivert ertegenwoordigt heel belangrijk. Hij is interessant vanwege zijn ruim 136.000 volgers op Instagram en zijn eveneens populair YouTube-account, waarmee hij zijn achterban persoonlijk aanspreekt. Via berichten van Kluivert heeft het merk direct veel bereik in deze relevante doelgroep. Een jeugdcontract is voor het merk dan ook een goedkope manier om deze jongerendoelgroep op een effectieve manier te bereiken. 


My son so proud of you @shanekluivert Just signed his first contract with @nike at 9 years 🙏🏾❤️ #proud #love

Een bericht gedeeld door Patrick Kluivert (@patrickkluivert9) op


Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken