Intersport succesvol met KNVB-partnership vrouwenvoetbal

8aug 201710:29
  • Sponsoring
  • 12580 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • MarketingSponsoringVoetbal

nieuws Intersport kijkt trots terug op het eerste jaar als KNVB-partner van het vrouwenvoetbal, met het gewonnen EK Voetbal als kers op de taart. Naast ING en Nike toonde ook het sportmerk in september vorig jaar het lef om zich aan het vrouwenvoetbal te verbinden. Intersport is daarmee de eerste partner in de historie van de KNVB die zich exclusief aan het vrouwenvoetbal verbindt.

Intersport brengt ‘Sport to the people’ en ziet het vrouwenvoetbal als ideaal middel daarvoor. De vrouwen van het Nederlands elftal zijn namelijk niet alleen enorm benaderbaar, ze hebben ook een grote community achter zich. Een community die hier zelf nog niet bewust van was. Want zij kenden geen Oranjekoorts, geen Oranje Leeuwinnen en geen lotgenoten. Wel stonden ze met ongeveer 153.000 – and still counting – elke week op de velden te voetballen. Tel daarbij een aankomend EK in eigen land op en je hebt kans op een succesformule die zijn weerga niet kent.

Intersport heeft naar eigen zeggen 'het lef' om net als ING en Nike in het vrouwenvoetbal te stappen en is ook de komende jaren van plan om de hardst groeiende sport van Nederland stevig te omarmen. In lijn met hun strategie ‘sport to the people’ wil Intersport het vrouwenvoetbal 'echt naar de mensen brengen' en 'alle voetballende meisjes de kans geven om hun handen in de lucht te steken voor het vrouwenvoetbal'.

Activatie met haarbandjes

Deze aanpak is al direct vanaf de lancering zichtbaar, maar de echte activatie volgde in aanloop naar het EK. Met speciale haarbandjes gaf Intersport voetbalmeisjes de kans om hun trots op de Oranje Leeuwinnen te uiten en direct in contact te staan met de rest van de community. Een succes, want  alle 10.000 stuks zijn gedurende het EK opgehaald bij de 80 verschillende Intersport-filialen in Nederland.

Verder organiseerde Intersport clinics, inspireerde het jonge voetbalmeisjes en gaf het een jaar lang tickets weg voor alle wedstrijden van de Oranje Leeuwinnen. Gezien het enthousiasme op social media en het aantal aanmeldingen, constateert het sportmerk dat deze acties massaal werden omarmd door de doelgroep.

Voor alle betrokkenen is het EK een enorm succes gebleken en het is dan ook mooi om te zien dat hiermee het lef van de vrouwenvoetbal partners is beloond. 'Het Europees Kampioenschap van de Oranje Leeuwinnen is daarnaast natuurlijk de allermooiste kers op de taart', aldus sportmarketingbureau Triple Double, dat het partnership tussen Intersport en de KNVB begeleidt. 'Voor het team zelf, de KNVB, alle voetbalmeisjes en vooral ook gewoon voor alle voetbalfans in Nederland. Op naar het WK in 2019.'




comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen