Sponsorlessen van The Voice Kids
- Sponsoring
- 10 aug 2017 @ 15:40
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ActivatieSponsorRingInstore marketingTelevisieproductieMarketing
- 10 aug 2017 @ 15:40
- Jeroen Mirck
Van de successen van prijswinnaars kun je leren, maar dat geldt ook voor de fouten die zij maken - en vakkundig hebben gerepareerd. Succes én fouten stonden onlangs centraal bij een inspiratiesessie van Stichting SponsorRingen. MarketingTribune behandelt ze deze zomer in de serie Sponsorlessen. Vandaag deel 2: de uitdaging van WE Fashion met The Voice Kids.
In de categorie Entertainment & Events ging WE Fashion met de eer strijken vanwege de sponsoring van The Voice Kids. Volgens het juryrapport scoort deze case hoog op effectiviteit. ‘Met weinig budget heeft WE Fashion met de deelname aan dit zeer populaire tv-programma een indrukwekkende storetraffic weten te realiseren. Een originele en inhoudelijk sterke case die alle doelstellingen heeft behaald.’
Het partnership van WE Fashion met The Voice Kids dong dit jaar mee naar meerdere prijzen. Alom is de goede match en het uitstekende resultaat geroemd. Je vraagt je dus bijna af: what could possibly go wrong? Zelfs bij een succescase is dat echter nooit een vanzelfsprekendheid.
Kinderarbeid
Jaren geleden bedankte TVOH-sponsor Vodafone voor het nieuwe concept The Voice Kids. Reden: de kinderen waren te jong. Ook voor producent Talpa zelf was dat een zorg, want de arbeidsinspectie hield alles nauwlettend in de gaten. Toch werd doorgezet, met een succesvol tv-format als resultaat.
We Fashion is helemaal op zijn plaats als styling-partner, vindt Ramon Mesman, director of Branded Content bij Talpa. De samenwerking heeft een sterk crossmediale uitrol. Wel blijft het elk jaar weer lastig om de winkelplanning exact af te stemmen op de ver uit elkaar liggende audities, battles en finale. Ook neemt Talpa zich voor om komend seizoen meer te gaan doen met content, met name 'How To'-video's. Douwe Bob is de nieuwe coach, dus dat zit alvast snor.
De Heineken Experience in Amsterdam was eind juni de thuisbasis voor een fraai gezelschap SponsorRing-winnaars dat zichzelf aan een gezelschap vakgenoten presenteerde. De opdracht was helder: vertel niet alleen je bekroonde succesverhaal, maar laat ook zien wat er toch nog beter had gekund. De SponsorRingen krijgen eind dit jaar trouwens een nieuwe prijscategorie, Lang Lopende Sponsorships, voor cases met een langere adem van minstens vijf jaar.
Lees ook: De sponsorlessen van Amsterdam City Swim.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- sponsoring
- talent
- Talpa
- retail
- WE Fashion
- televisie
- merk
- entertainment
- kleding
- partnership
- kids
- TVOH
- crossmedia
- kinderen
- tv- programma
- SponsorRingen
- The Voice Kids
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Premier Padel Rotterdam gesponsord... 23-04-2024
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing