Sponsorlessen van The Voice Kids

Sponsorlessen van The Voice Kids
  • Sponsoring
  • 10 aug 2017 @ 15:40
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • ActivatieSponsorRingInstore marketingTelevisieproductieMarketing

Van de successen van prijswinnaars kun je leren, maar dat geldt ook voor de fouten die zij maken - en vakkundig hebben gerepareerd. Succes én fouten stonden onlangs centraal bij een inspiratiesessie van Stichting SponsorRingen. MarketingTribune behandelt ze deze zomer in de serie Sponsorlessen. Vandaag deel 2: de uitdaging van WE Fashion met The Voice Kids.

In de categorie Entertainment & Events ging WE Fashion met de eer strijken vanwege de sponsoring van The Voice Kids. Volgens het juryrapport scoort deze case hoog op effectiviteit. ‘Met weinig budget heeft WE Fashion met de deelname aan dit zeer populaire tv-programma een indrukwekkende storetraffic weten te realiseren. Een originele en inhoudelijk sterke case die alle doelstellingen heeft behaald.’

Het partnership van WE Fashion met The Voice Kids dong dit jaar mee naar meerdere prijzen. Alom is de goede match en het uitstekende resultaat geroemd. Je vraagt je dus bijna af: what could possibly go wrong? Zelfs bij een succescase is dat echter nooit een vanzelfsprekendheid.

Kinderarbeid

Jaren geleden bedankte TVOH-sponsor Vodafone voor het nieuwe concept The Voice Kids. Reden: de kinderen waren te jong. Ook voor producent Talpa zelf was dat een zorg, want de arbeidsinspectie hield alles nauwlettend in de gaten. Toch werd doorgezet, met een succesvol tv-format als resultaat.

We Fashion is helemaal op zijn plaats als styling-partner, vindt Ramon Mesman, director of Branded Content bij Talpa. De samenwerking heeft een sterk crossmediale uitrol. Wel blijft het elk jaar weer lastig om de winkelplanning exact af te stemmen op de ver uit elkaar liggende audities, battles en finale. Ook neemt Talpa zich voor om komend seizoen meer te gaan doen met content, met name 'How To'-video's. Douwe Bob is de nieuwe coach, dus dat zit alvast snor. 

De Heineken Experience in Amsterdam was eind juni de thuisbasis voor een fraai gezelschap SponsorRing-winnaars dat zichzelf aan een gezelschap vakgenoten presenteerde. De opdracht was helder: vertel niet alleen je bekroonde succesverhaal, maar laat ook zien wat er toch nog beter had gekund. De SponsorRingen krijgen eind dit jaar trouwens een nieuwe prijscategorie, Lang Lopende Sponsorships, voor cases met een langere adem van minstens vijf jaar. 

www.sponsorring.nl

Lees ook: De sponsorlessen van Amsterdam City Swim



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken