Sponsorlessen van Van Lanschot en Van Gogh
- Sponsoring
- 31 aug 2017 @ 16:20
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - SponsorshipKunst & CultuurSponsorRing
- 31 aug 2017 @ 16:20
- Jeroen Mirck
De successen van prijswinnaars zijn leerzaam, maar dat geldt ook voor de fouten die zij maken - en vakkundig repareren. Succes én fouten stonden centraal bij een inspiratiesessie van Stichting SponsorRingen. MarketingTribune behandelt ze deze zomer in de zesdelige serie Sponsorlessen. Vandaag deel 5: de samenwerking tussen Van Lanschot Bankiers en het Van Gogh Museum.
Bij de jaarlijkse sponsorprijzen won Van Lanschot eind vorig jaar een SponsorRing in de categorie Kunst en Cultuur met de case over het Van Gogh Museum. De jury roemde vooral de activatie ‘die consistent, stijlvol en verfrissend is’ en sprak de hoop uit dat Van Lanschot een relatie voor de lange termijn aangaat met het museum.
‘Het sponsorship is een groeibriljant. De resultaten zijn prima, maar er zit meer in het vat. Hier en daar mag het ook wel wat gedurfder. Wij zien vooral mogelijkheden om met dit partnership de jongeren aan te spreken. Een corporate sponsorship, mede voor de herpositionering en branding, vereist een lange termijn relatie.’
Brabantse banden
Wat de case van Van Lanschot Bankiers leerde, is dat het interpersoonlijke contact vaak extra lading krijgt door gezamenlijke wortels. Schilder Vincent van Gogh was een Brabander, net als zijn achterneef Willem, die het Van Gogh Museum adviseert. En laat nou ook Van Lanschot een Brabants bedrijf zijn. Dit voorzie je niet in je sponsorplan, maar het draagt wel bij aan de samenwerking tussen sponsor en gesponsorde.
De Heineken Experience in Amsterdam was eind juni de thuisbasis voor een fraai gezelschap SponsorRing-winnaars dat zichzelf aan een gezelschap vakgenoten presenteerde. De opdracht was helder: vertel niet alleen je bekroonde succesverhaal, maar laat ook zien wat er toch nog beter had gekund. De SponsorRingen krijgen eind dit jaar trouwens een nieuwe prijscategorie, Lang Lopende Sponsorships, voor cases met een langere adem van minstens vijf jaar.
Lees ook:
- Wat kunnen we van Amsterdam City Swim leren?
- Slimme sponsorlessen van Samsung in Rio
- The Voice Kids: groot succes, maar altijd met risico's
- Sponsorlessen van Boskalis over Plastic Soup
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing