Volkswagen vervangt Kia als UEFA-partner

Volkswagen vervangt Kia als UEFA-partner
  • Sponsoring
  • 14 aug 2017 @ 11:41
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • MerkenPartnershipVoetbal

Volkswagen en UEFA hebben een overeenkomst gesloten die het Duitse automerk met ingang van 2018 voor vier jaar de mobiliteitspartner maakt van de Europese voetbalbond. Onderdeel van de deal zijn onder meer Euro 2020 (dat in dertien Europese landen plaatsvindt) en het volgende EK vrouwenvoetbal.

Als ‘Officiële Mobiliteitspartner van UEFA Voetbal voor Landenteams’ is Volkswagen tevens betrokken bij het UEFA Euro 2020 EK-voetbal, dat voor het eerst in het zestigjarig bestaan van het toernooi in 13 landen wordt gespeeld. Bovendien heeft de Duitse autofabrikant als onderdeel van de overeenkomst een vergelijkbare rol voor het EK voor vrouwen, het EK onder 21 jaar, het EK Futsal en het eindtoernooi van de Nations League.

Herbert Diess, CEO van Volkswagen: 'No other sport is as powerful as football or unites so many people. Furthermore, the 2020 UEFA European Football Championship played across the entire continent is a fantastic project. Our wish is to contribute towards building bridges between all countries and for football fans with our mobility and creativity.'

Guy-Laurent Epstein, marketing director van UEFA: 'We are proud to have such a great European brand with such a genuine passion for football at our side. That holds especially true given the tasks that lie ahead of us: UEFA Euro 2020 will place the most rigorous demands on mobility. There is a grand idea and an innovative concept behind this tournament and we are very happy to have the support of Volkswagen on this exciting journey.'

De vorige autopartner van de UEFA was Hyundai-Kia, dat recent nog prominent in beeld was tijdens het EK voor vrouwen in Nederland. 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken