Stadsschouwburg Amsterdam en Rabobank verlengen samenwerking

Stadsschouwburg Amsterdam en Rabobank verlengen samenwerking
  • Sponsoring
  • 15 sep 2017 @ 11:51
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • Kunst & CultuurSponsoring

Rabobank Amsterdam, sinds 2008 founding partner van Stadsschouwburg Amsterdam, blijft ook in de toekomst de ambities van de Stadsschouwburg steunen. Met financiële bijdragen en met gezamenlijke, inhoudelijke programma's over de stad en haar inwoners.

Alphons Kurstjens, directievoorzitter Rabobank: 'Rabobank draagt cultuur een warm hart toe. Wij vinden het uitermate belangrijk dat  cultuur in Amsterdam wordt gestimuleerd en toegankelijk wordt gemaakt voor de inwoners van de stad. Tegelijk hebben we, net als de Stadsschouwburg, een internationale blik. Daarom zijn wij als betrokken Amsterdamse bank founding partner van de Stadsschouwburg.'

Deze samenwerking gaat de klassieke vormen van sponsoring ver voorbij. De Stadsschouwburg en de Rabobank hebben elkaar inhoudelijk gevonden in projecten die bijdrage kunnen leveren aan het debat in de stad, perspectieven op het samenleven, kunst en cultuur. Bijvoorbeeld Samen kijken, een meerjarige samenwerking van het Stedelijk Museum, Stadsschouwburg Amsterdam en Artis, bij elkaar gebracht door Rabobank  om ouders en kinderen uit verschillende culturen en met een andere sociaal-economische achtergrond bij elkaar te brengen; WorldTalks, een talkshow-met-borrel over actuele thema's voor Amsterdam, bezien met een internationale blik; en De Staat van de Stad, een avond over trends en feiten, cijfers en inspirerende verhalen over Amsterdam, gespiegeld aan andere steden. Met wetenschappers, experts, schrijvers en ervaringsdeskundigen.

Dianne Zuidema, directeur Stadsschouwburg Amsterdam: 'Ik ben bijzonder verheugd dat de Rabobank onze samenwerking verder wil zetten. Het was in 2008 een nieuw avontuur voor beide partijen en het bleek een zeer duurzame relatie. We zijn met Rabobank  gaan zoeken hoe we vanuit samenwerking meerwaarde konden creëren voor de stad. Dat wil zeggen: hoe we interessante, nieuwe programma's konden maken voor alle Amsterdammers, jong en oud, geboren en getogen en nieuwkomer. Om mensen te verbinden en hun verhalen te vertellen. De Amsterdamse samenleving zit in het DNA van beide organisaties. Tegelijk kijken we beiden vanuit de stad verder: naar Nederland en naar de hele wereld.'

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken