19 genomineerden voor SponsorRingen 2017

19 genomineerden voor SponsorRingen 2017
  • Sponsoring
  • 23 okt 2017 @ 16:53
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • EvenementAwardsSponsorRing

Dit jaar hebben 19 cases van de in totaal 44 inzendingen een nominatie gewonnen voor een SponsorRing. Het aantal ingediende cases was dit jaar een record. Nieuw dit jaar is de categorie Lang Lopende sponsorships waarvoor een vakjury nomineert. De winnaars van een SponsorRing worden op donderdag 30 november bekroond. Ook worden dan de Sponsor van het Jaar en de Sponsorpersonality van het Jaar 2017 bekendgemaakt.

Voor de cases voor de Lang Lopende Sponsorships, die minimaal vijf jaar moeten bestaan, is de periode van 1 september 2012 tot en met 31 augustus 2017 bepalend voor de nominatie. Volgens Niels Markensteijn, voorzitter van het bestuur Stichting SponsorRingen, is de nieuwe categorie ingevoerd om de effectiviteit van sponsoring op de langere termijn nog beter aan te tonen.

Nieuw dit jaar is de mogelijkheid voor alle genomineerden om hun case persoonlijk toe te lichten aan de hoofdjury waarin de voorzitters van elke vakjury zitting hebben met Erik van Engelen (Eneco) als hoofdvoorzitter. 

'Sponsoring is dip voorbij'

Markensteijn is blij met de 19 nominaties en de verdeling over de diverse categorieën. ‘Sponsoring heeft even in een dip gezeten, maar het recordaantal ingezonden cases is voor ons als bestuur een bewijs dat sponsoring bij veel bedrijven weer nadrukkelijk op de agenda staat. Ook is het verheugend om te zien dat elke categorie van de SponsorRingen goed is vertegenwoordigd. Er komt meer balans in de verdeling en dat is een goede zaak.’

Markensteijn signaleert dat de vakjury’s het belang van de cruciale rol van sponsoring binnen de marketingmix sterk benadrukken. ‘Genomineerd zijn is voor ons eigenlijk al winnen. Door de persoonlijke presentatie geven we de inzenders van de genomineerde cases graag het gevoel dat ze heel erg trots mogen zijn.’

Uitreiking in Kromhouthal

De winnaars van een SponsorRing worden op donderdag 30 november bekroond tijdens een feestelijk event in de Kromhouthal te Amsterdam. De SponsorRingen worden voor de 18e keer uitgereikt. De uitreiking van de SponsorRingen wordt georganiseerd door de Stichting SponsorRingen in samenwerking met BBP Media.

Kaarten voor de uitreiking zijn te bestellen op www.sponsorring.nl

Dit zijn de genomineerden per categorie:

Categorie Entertainment & Events

  • WE x Nina, een branded content case van de toekomst (We Fashion & RTL Nederland)
  • NK Tegenwindfietsen (Eneco & Being There) 
  • Miele PowerWash op Lowlands 2017 (Miele Nederland & Mojo Concerts) 
  • The Voice of Holland & Vodafone: al 7 seizoenen vernieuwend en relevant (Vodafone & RTL Nederland)

Categorie Gesponsorde

  • Wereldtitel Dammen 2016 (Kumpany & Dambond & Young Capital / Top Notch) 
  • Offshore Experience (Maritiem Museum Rotterdam & 56 offshore-bedrijven)

Categorie Kunst & Cultuur

  • Look Like Marilyn (TopVintage & De Nieuwe Kerk Amsterdam) 
  • Partnership Audience Development (NN Group & Mauritshuis) 
  • NS Tijd voor Lezen (Nederlandse Spoorwegen & Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek, CPNB)

Categorie Maatschappij

  • Royal Philips - Pride 2017 (Royal Philips & Stichting Amsterdam Gay Pride) 
  • McHappy Day (Ronald McDonald Kinderfonds & McDonald's) 
  • Kraanwater in Nepal (Dopper Foundation & Simavi)

Categorie Sport

  • Jumbo.com: snel besteld, snel thuisbezorgd (Jumbo Supermarkten & Max Verstappen) 
  • Rabo EuroHockey Championship 2017 (Rabobank & Koninklijke Nederlandse Hockeybond)
  • Een nachtje slapen in het stadion van FC Groningen (Essent & FC Groningen)
  • Hardloopsupporter (Nationale-Nederlanden & Marathon Rotterdam (organisator: Golazo).)

Categorie Smart budget

  • Look Like Marilyn (TopVintage & De Nieuwe Kerk Amsterdam)
  • Wereldtitel Dammen 2016 (Kumpany & Dambond & Young Capital / Top Notch) 
  • Schoolreisje van je leven naar Carré (ING & Koninklijk Theater Carré)

De SponsorRing is de jaarlijkse prijs voor de beste sponsorcases in Nederland. De hoofdjury, onder voorzitterschap van , kiest uit de nominaties de winnaars. De missie van de Stichting SponsorRingen is om door middel van het jaarlijks uitreiken van prijzen voor dé beste sponsorcases het vakgebied sponsoring in de breedte te promoten en professionaliteit in de branche te stimuleren.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken