ABN Amro verlengt sponsoring Dutch Design Week

ABN Amro verlengt sponsoring Dutch Design Week
  • Sponsoring
  • 26 okt 2017 @ 12:08
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • EvenementBrandingSponsorshipKunst & Cultuur

ABN Amro heeft zijn sponsorship van de Dutch Design Week met drie jaar verlengd tot en met de editie van 2019. De bank begon in 2009 als partner en is sinds 2011 hoofdsponsor van Dutch Design Week in Eindhoven, die momenteel aan de gang is.

Hoofdsponsor ABN Amro 'stimuleert ondernemerschap en de ontwikkeling van de Nederlandse creatieve industrie' door contacten en branchekennis te delen met ondernemers en nieuwe talenten. 'We benadrukken altijd weer hoe belangrijk die informatieoverdracht is. Daarom organiseren we activiteiten waarbij ontwerpers, bedrijven en publiek met elkaar in gesprek gaan.'

Zo is op initiatief van ABN Amro de jaarlijkse masterclass Driving Dutch Design voor jonge startende talentvolle ontwerpers opgezet. Met dit programma ondersteunt de bank, in samenwerking met BNO en DDW, ontwerptalenten tien maanden lang bij de ontwikkeling van ondernemerschap. Onder begeleiding van een personal coach van ABN Amro krijgen zij de kans om deel te nemen aan masterclasses en co-creatie-sessies om hun onderneming naar een hoger plan te tillen. Ter afsluiting van het traject presenteren de deelnemers zich tijdens Dutch Design Week. Zij pitchen dan hun plannen aan potentiële opdrachtgevers. Ook is hun gezamenlijke expositie gedurende deze dagen te zien op DDW.

Dutch Design Week 

Design is niet alleen mooi om naar te kijken, het is ook een industrie waar jaarlijks miljarden euro’s in omgaan. Nederland speelt een toonaangevende rol, en dat mogen we best laten zien, vindt ABN Amro. Ontwerpers, gevestigde designfirma’s en getalenteerde nieuwkomers presenteren jaarlijks hun unieke ideeën tijdens de Dutch Design Week in Eindhoven. Van industrieel, grafisch en interieurontwerp tot textiel, mode en architectuur. Er is ook aandacht voor nieuwe trends in design(management) en er zijn gratis workshops, tentoonstellingen en modeshows.

Tijdens de Dutch Design Week komen publiek, bedrijven en ontwerpers met elkaar in contact. ABN Amro, partner sinds 2009, organiseert een programma met seminars, presentaties, netwerkevenementen en rondleidingen. Daarmee is de Dutch Design Week voor de bank een uniek platform om innovatieve ideeën en ondernemerschap te delen.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken