Shell promoot wetenschap op Generation Discover Festival

Shell promoot wetenschap op Generation Discover Festival
  • Sponsoring
  • 5 okt 2017 @ 12:26
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • InnovatieSponsoringMaatschappij

Op het Malieveld in Den Haag is woensdag de tweede editie van het Generation Discover Festival geopend. Tijdens dit vijfdaagse evenement willen hoofdsponsor Shell en andere partners (zoals Arcadis en Gemeente Den Haag) jongeren spelenderwijs kennis laten maken met wetenschap en technologie.

Samen met de partners van het Generation Discover-programma openden president-directeur Marjan van Loon van Shell Nederland en de Haagse wethouder Saskia Bruines van Kenniseconomie, Internationaal, Jeugd en Onderwijs het festival met een zelfgemaakte soundtrack. Onder leiding van beatboxer Abdelhadi Baaddi vormde een verzameling soundbites van de aanwezigen een unieke track. Het interactieve festival is van woensdag 4 tot en met zondag 8 oktober gratis te bezoeken. Er worden meer dan 30.000 geïnteresseerden verwacht.

'Het is fantastisch om dit festival voor het tweede jaar op rij samen met onze partners te organiseren en te zien hoe deze veelbelovende generatie jongeren vol overgave aan de slag gaat met wetenschap en technologie', zegt Marjan van Loon. 'Generation Discover is voor ontdekkers die de toekomst maken. Zij zijn die ontdekkers en we zullen hun denkkracht allemaal hard nodig hebben. Op deze manier kunnen wij bijdragen aan de ontwikkeling van hun talent.'

'Jongeren inspireren voor wetenschap'

Peter Oosterveer, CEO van Arcadis: 'Dit is dé plek waar je wetenschap en technologie kunt beleven. Met dit initiatief willen we jongeren inspireren om deze onderwerpen te verkennen en zelf slimme ideeën te ontwikkelen die noodzakelijk zijn om tot een duurzamere samenleving te komen. Arcadis is op het festival te vinden in de Steden Dome, waar jongeren zelf hun stad van de toekomst kunnen bouwen. Het is geweldig om vandaag te zien hoe enthousiast de toekomstige generatie hierop reageert.'

De gemeente Den Haag ontvang voor het tweede jaar op rij dit evenement. Saskia Bruines ligt toe: “Het is van groot belang dat bedrijven en andere partners de krachten bundelen om techniek en innovatie onder de aandacht te brengen bij de jeugd. Dat gebeurt op het Generation Discover festival, waar vorig jaar en ook dit jaar veel belangstelling voor is. Techniekonderwijs is essentieel voor de toekomst.”

Bright Ideas Challenge

De denkkracht van basisschoolleerlingen werd al eerder gestimuleerd met de Generation Discover Bright Ideas Challenge, waarbij de kinderen werden uitgedaagd om oplossingen op het gebied van energie, water en voedsel te bedenken. De prijsuitreiking vond vandaag aansluitend op de officiële opening plaats, onder leiding van de jury bestaande uit Nobelprijswinnaar en energie-expert prof. Ben Feringa, waterexpert Néné Barry, voedselexpert Atze Jan van der Goot, YouTube-sensatie Dylan Haegens en acteur Buddy Vedder. Zij maakten in het bijzijn van alle regionale kansmakers de landelijke winnaars bekend. 

De komende dagen kunnen leerlingen, leraren, (groot)ouders en andere geïnteresseerden in verschillende futuristische Domes op ontdekkingreis in de wereld van morgen. Ze kunnen onder meer energie opwekken door te dansen op een kinetische dansvloer, bouwen aan de stad van de toekomst, een cybercrime oplossen en racen met een zoutwaterauto. 



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken