BankGiro Loterij investeert langer in Concertgebouw

BankGiro Loterij investeert langer in Concertgebouw
  • Sponsoring
  • 2 nov 2017 @ 09:54
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • PartnershipFondsenwervingKunst & Cultuur

De BankGiro Loterij, de cultuurloterij van Nederland, verlengt haar bijdrage aan Het Koninklijk Concertgebouw met vijf jaar. In de periode 2018 tot en met 2022 kan Het Concertgebouw wederom een jaarlijkse bijdrage tegemoet zien voor onder meer de instandhouding en verdere verduurzaming van het monumentale pand. Het Concertgebouw en de BankGiro Loterij zijn al sinds 2000 partners.

Michiel Verboven, managing director van de BankGiro Loterij: 'Het Concertgebouw is dé concertzaal van Nederland en tevens een van de meest bespeelde concertzalen ter wereld. Met de bijdrage van de loterij wil Het Concertgebouw zijn ‘groene ambities’ waarmaken. Sinds kort is de eerste stap officieel gemaakt doordat het, als eerste concertzaal van Nederland, het BREAAM in use certificaat heeft verworven. Het Concertgebouw is daarmee als monument en concertzaal voorbeeld stellend. Met de verlenging van ons partnership willen we onze deelnemers dit ook graag laten zien.'

Simon Reinink, algemeen directeur Het Concertgebouw: 'Dankzij de  financiële steun van de BankGiro Loterij kunnen wij ons monumentale pand in topconditie doorgeven aan volgende generaties. Daarnaast hebben wij streamingsfaciliteiten kunnen aanleggen, zodat muziekliefhebbers ook buiten de muren van Het Concertgebouw van onze muziek kunnen genieten. Bovendien hebben we de afgelopen jaren met succes belangrijke duurzaamheidsprojecten gerealiseerd. De komende jaren richten wij ons op het verder verduurzamen van ons pand en willen we de oorspronkelijke Hoofdentree in volle glorie herstellen.'

Sinds de start van de samenwerking in 2000 keerde de BankGiro Loterij zeven miljoen euro uit aan Het Concertgebouw.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken