Krajicek strikt NextGen-sterren Rublev en Khachanov voor ABN Amro World Tennis Tournament

13nov 201710:22
  • Sponsoring
  • 10778 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SportmarketingEvenementSport

nieuws Andrey Rublev en Karen Khachanov zijn toegevoegd aan het deelnemersveld van het 45e ABN Amro World Tennis Tournament. Met de beide Russische talenten en de al eerder aangekondigde Alexander Zverev is de complete top-3 van de NextGen-spelers in actie te zien in Rotterdam Ahoy. Toernooidirecteur Richard Krajicek strikte beide talenten tijdens de Next Gen ATP Finals in Milaan.

Andrey Rublev en Karen Khachanov waren afgelopen week actief bij de eerste editie van het 'NextGen-kampioenschap', waarbij Rublev uiteindelijk verliezend finalist was (tegen Hyeon Chung). Tijdens dit toernooi kwamen de beste acht spelers onder 21 jaar op de ATP World Tour tegen elkaar uit.

Richard Krajicek, toernooidirecteur in Rotterdam: 'De NextGen is een initiatief waar we als toernooi sterk achter staan. Niet alleen het geven van een platform aan talent, maar ook de innovatie in de sport zijn zaken die wij als toernooi in onze hele historie hebben gefaciliteerd. We streven er naar om de sterren van nu en de sterren van morgen in actie te zien.'

Andrey Rublev, voormalig nummer 1 van de wereld bij de junioren, is genomineerd voor de ATP Most Improved Player Award 2017. Eind vorig jaar was hij nog de nummer 156 van de wereld, op dit moment staat hij al 37e. Dit is mede te danken aan zijn optreden op de US Open, waar hij de jongste kwartfinalist werd sinds Andy Roddick in 2011. De 20-jarige Moskoviet won dit jaar zijn eerste ATP-titel in Umag.

De 21-jarige Rus Karen Khachanov bereikte in 2016 in de mondiale top-100. Eerder dit jaar stond hij al even in de top-30 van de wereld en op dit moment is hij nummer 45. Hij boekte in 2016 zijn eerste ATP toernooioverwinning in Chengdu. In 2017 debuteerde hij op het ABN Amro World Tennis Tournament.

Analyse: Sponsors lopen warm voor NextGen ATP Finals


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen