Victoria Beckham is 'powervrouw' voor Reebok

Victoria Beckham is 'powervrouw' voor Reebok
  • Sponsoring
  • 9 nov 2017 @ 11:04
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportmarketingEndorsementBrandingMerken

Sportmerk Reebok gaat samenwerken met mode-ontwerpster Victoria Beckham. De voormalige Spice Girl zal het team van 'powervrouwen' versterken, met andere bekende namen als Ariana Grande, Gigi Hadid, Aly Raisman en Teyana Taylor. Doel is om grenzen te verleggen in de missie van 'women empowerment'. Onderdeel van deze samenwerking is de introductie van een gloednieuwe collectie: Reebok x Victoria Beckham.

Als trouwe mode-aanhanger, is Beckham bekend vanwege haar designs die zelfvertrouwen en kracht uitstralen. Reebok deelt deze toewijding met haar jarenlange geschiedenis in het opkomen voor vrouwen. Al sinds 1980 staat Reebok vooraan de vrouwen fitness beweging en verleggen sindsdien grenzen voor vrouwen, met gedurfde samenwerkingen en marketingcampagnes voor hun innovatieve ontwerpen.

De Reebok x Victoria Beckham-collectie wordt eind 2018 geïntroduceerd en hoort bij de Reebok Innovation Collective. Dit is een initiatief die focust op het ontwerpen van schoenen en kleding die een 'next generation' aan prestatievermogen en expressie leveren, van conceptuele catwalk designs naar tech-driven producten die in de winkels te verkrijgen zijn. Vorige samenwerkingen onder dezelfde tak hebben Reebok op de kaart gezet van fashion en technologie, met samenwerkingen zoals Cottweiler, Vetements en de David Clark Company, om bijvoorbeeld de ultieme high-performance ruimteschoen te maken.

'Als een merk kijken we niet alleen naar een vrouw met veel invloed maar naar een vrouw die écht de wereld wil veranderen', vertelt Corinna Werkle, Senior Vice President of Women’s Initiatives bij Reebok. 'Er is geen betere belichaming voor dit dan Victoria Beckham. Zij is een echte visionaire die een meedogenloos verlangen bezit om vrouwen te helpen om de beste versie van zichzelf te worden. Dit verlangen zie je terug in alles wat zij doet, vooral haar designs, die de standaarden van de fashionindustrie aanspoort seizoen naar seizoen. We kunnen niet wachten tot we onze samenwerking met haar kunnen laten zien.' 

Beckham: 'Ik ben heel opgewonden om deel te nemen aan deze samenwerking die gebouwd is op dezelfde normen en waarden. Ik heb me altijd ingezet om vrouwen zelfvertrouwen bij te brengen en Reebok is een merk die deze boodschap ook deelt. Deze kans om te spelen met de traditionele ideeën van sportkleding binnen een fashion context, is iets wat ik altijd heb willen doen. Ik heb altijd al sportitems opgenomen in mijn kledingkast en dagelijks leven en ik ben blij om samen te komen met Reebok voor zo’n dynamisch voorstel.'

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken