Ziggo bekendste voetbal-sponsor van Nederland

Ziggo bekendste voetbal-sponsor van Nederland
  • Sponsoring
  • 27 nov 2017 @ 10:46
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediaSponsoringOnderzoekVoetbal

Voetbal International heeft samen met onderzoeksbureau Nielsen Sports een uitgebreid onderzoek gedaan naar het kennisniveau en de mening van de bezoekers op VI.nl met betrekking tot shirtsponsoring. De resultaten van het Shirtsponsoronderzoek zijn gepresenteerd tijdens de Shirtsponsor Inspirience 2017, een exclusief kennisevent voor sales- en marketingprofessionals van bedrijven die shirtsponsor zijn van de Eredivisie-clubs.

VI en Nielsen Sports willen hiermee shirtsponsors inzicht geven in hoe voetballiefhebbers naar shirtsponsoring kijken om uiteindelijk met deze kennis hun optimale marketingmix te kunnen bepalen. Het onderzoek bestond uit een vragenlijst op VI.nl over shirtsponsoring. In twee dagen tijd hebben ruim 4.500 bezoekers de vragenlijst ingevuld. Een aantal opvallende uitkomsten: 

  • Ziggo heeft de hoogste spontane sponsorbekendheid 
  • Voetballiefhebbers vinden PEC Zwolle de meest sympathieke club 
  • AFAS scoort met een B2B-propositie opvallend hoog op sponsorfit 
  • Meer dan 70% van de respondenten kan geen shirtsponsor opnoemen van NAC, Roda JC en Sparta 
  • De belangrijkste factor van een shirtsponsor is volgens de voetballiefhebber de financiële bijdrage voor de club 
  • 17% van de respondenten vindt de maatschappelijke betrokkenheid van een shirtsponsor zeer belangrijk 

Het evenement Shirtsponsor Inspirience werd voor het tweede jaar georganiseerd. Tijdens het event wisselen deelnemers kennis en ervaring uit rond het thema shirtsponsoring. Dit jaar maakt het onderzoek onderdeel uit van het event. Het onderzoek laat shirtsponsors zien wat voetballiefhebbers belangrijk vinden. Daarnaast wordt duidelijk wat bepalend kan zijn in de mix van toekomstige activaties rondom een merk in combinatie met shirtsponsoring. 

Met dagelijks 320.000 bezoekers bereikt VI.nl jaarlijks 70% van alle voetballiefhebbers tussen de 15 en 65 jaar. Het Shirtsponsor Inspirience Event is een initiatief van Nielsen Sports, Voetbal International en Sportmarketingbureau Triple Double. 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken