Isostar verbindt zich aan Beat Cycling Club

Isostar verbindt zich aan Beat Cycling Club
  • Sponsoring
  • 25 jan 2018 @ 15:26
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • MerkenMarketingSportmarketingSponsorship

Beat Cycling Club en Nutrition & Santé hebben een partnerovereenkomst getekend. Nutrition & Santé is eigenaar van het wereldwijd bekende sportvoedingmerk Isostar, dat op de shirts van de baan- en wegploeg komt te staan.

Met deze samenwerking verbindt Beat een gerenommeerde partner aan zich die de gehele club, zowel de leden als de professionele renners, voorziet van voeding en voedingsadvies. Beide partijen hebben de intentie uitgesproken om in de toekomst de samenwerking verder uit te breiden en te intensiveren.

De partnerovereenkomst tussen Isostar en BEAT bestaat enerzijds uit het verstrekken van voeding en advies daarover aan de professionele wielerploegen en aan de leden van BEAT. Anderzijds bestaat de partnerovereenkomst uit een financiële impuls die BEAT in staat stelt om de club en de baan- en wegploeg door te ontwikkelen.

Geert Broekhuizen, medeoprichter van BEAT Cycling Club: 'Het is fantastisch dat een groot merk als Isostar ervoor kiest om via BEAT haar herintrede in de professionele wielersport te maken. Deze samenwerking is een belangrijke stap voor de groei van BEAT en een prachtige aanvulling op onze partnergroep. Wij kijken ernaar uit om aankomende jaren gezamenlijk grote stappen te zetten en de club verder uit te bouwen. Daarnaast gaan we via onze online en offlineactiviteiten de juiste voeding en adviezen voorzien aan onze leden, baanploeg en wegploeg. Dit draagt bij aan onze doelstelling om de wielerliefhebbers van alle niveaus beter te maken en hen dichterbij de professionele wielersport te halen.' 

Felix Zwaenepoel, brand manager Isostar bij Nutrition & Santé BNL: 'Isostar deelt sterk de ambities van BEAT om de grootste wielercommunity in de Benelux te bouwen. Het is dan ook een logische stap om via BEAT opnieuw actief te zijn op het hoogste niveau van de wielersport, zodat we gezamenlijk aan een platform kunnen bouwen waar wielerliefhebbers en topsporters naar grote prestaties en unieke momenten kunnen groeien. We kijken er dan ook naar uit om met onze 40 jaar onbetwistbare ervaring zowel de topsporter als de recreatieve sportliefhebber te ondersteunen in het leveren van topprestaties.'

Isostar startte in 1977 in Zwitserland als eerste sportdrank die speciaal was ontworpen om in te spelen op de voedingsbehoeften van atleten. Isostar lanceerde als eerste een isotone sportdrank. Sinds eind jaren zeventig is de sportvoedingspecialist blijven innoveren. 40 jaar later staat het bedrijf garant voor een totaalassortiment van sportdranken en sportvoeding. Isostarheeft een lokale en eigen productie in Frankrijk en Zwitserland, met eigen R&D afdeling om alle doelgroepen op maat te kunnen bedienen. In de jaren ’80 was Isostar zeer actief in het wielrennen. Zo was het sportvoedingsmerk in ’87 en ’88 naamsponsor van de ploeg Panasonic-Isostar (in ’88 Panasonic-Isostar-Colnago-AGU). 

Beat Cycling Club is de eerste professionele wielerclub in de geschiedenis van de wielersport, die wielerliefhebbers deel laat uit maken van professioneel wielrennen. Momenteel is BEAT de snelst groeiende wielerclub van de Benelux, met duizenden betrokken supporters en leden. BEAT lanceerde afgelopen zomer de eerste commerciële UCI baanploeg in de historie van de Nederlandse baansport, die reeds succesvol is met overwinningen tijdens wereldbekers en nationale kampioenschappen. Afgelopen najaar presenteerde BEAT ook een UCI continentale wegploeg die komend seizoen haar debuut maakt in het peloton en als ambitie heeft om als eerste club ooit deel te nemen aan de Tour de France.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken