PepsiCo tot 2021 partner van Champions League
- Sponsoring
- 7 feb 2018 @ 09:42
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - PartnershipSponsorshipVoetbalMerken
- 7 feb 2018 @ 09:42
- Redactie Sponsoring
PepsiCo heeft zijn samenwerking met de UEFA Champions League voor drie jaar verlengd. Zes PepsiCo-merken zullen de kampioenenbal ondersteunen, te weten Pepsi, Lay's, Gatorade, Doritos, 7up en Ruffles.
Sinds PepsiCo in 2015 hoofdsponsor is geworden, werkt het bedrijf samen met UEFA om voetbalfans van over de hele wereld te enthousiasmeren en dichter bij de topatleten en hun geliefde sport te brengen. Wereldwijd hebben meer dan 100 markten impactvolle campagnes uitgevoerd die de gecombineerde kracht van de Champions League en PepsiCo’s merken benutten. Van de 'United'-campagne van Lay’s met Lionel Messi, tot het succesvolle Gatorade 5v5-toernooi, dat wereldwijd opkomende voetballers motiveert om alles uit hun voetbaltalent te halen.
Als onderdeel van de vernieuwde samenwerking hebben PepsiCo en UEFA extra doorlopende support toegezegd voor de openingsceremonie van de door Pepsi gepresenteerde finale van de Champions League. Sinds 2016 verzorgt Pepsi muziekoptredens voor dit sportevenement.
Vluchtelingenkamp
Daarnaast blijft Lay's samenwerken met de UEFA Foundation for Children en haar inspanningen, nadat het merk vorig jaar een initiatief ondersteunde om een permanent kunstgrasveld in het vluchtelingenkamp Za'atari in Jordanië te plaatsen. Door dit initiatief kregen vluchtelingen de kans om in een veilige omgeving met uitstekende faciliteiten hun favoriete sport te beoefenen en te aanschouwen.
'PepsiCo heeft een geweldige en legendarische geschiedenis met voetbal. Daarom zijn we verheugd over de vernieuwde samenwerking met de UEFA Champions League. De afgelopen drie jaar is de UEFA Champions League een krachtig en mooi platform geweest, en we zullen ons blijven inzetten om miljoenen fans over de hele wereld het beste van voetbal te brengen', aldus Ramon Laguarta, PepsiCo Global President, in reactie op de verlenging van de samenwerking.
UEFA's partnerfamilie
Guy-Laurent Epstein, UEFA Events SA Marketing Director: 'Sinds PepsiCo in 2015 deel is gaan uitmaken van de Champions League-partnerfamilie, hebben PepsiCo en zijn merken de competitie internationaal gepromoot en we zijn blij om onze sterke verbintenis van 2018 tot 2021 voort te zetten. Van innovatieve digitale activaties tot aan promoties op verpakkingen in meer dan 100 markten: PepsiCo is de perfecte partner voor de UEFA om wereldwijd bekendheid en interesse voor de UEFA Champions League te blijven genereren. De openingsceremonie van de finale, gepresenteerd door Pepsi, heeft gezorgd voor een nieuw publiek voor de competitie en we kijken uit naar een wederom spannende show in Kiev.'
De merken Pepsi, Lay's, Gatorade, Doritos, 7up en Ruffles maken deel uit van de samenwerking, met activiteiten die de komende weken van start zullen gaan voor de 2018 knock-outfasen.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing