Tinder vormt #perfectmatch met Manchester City

Tinder vormt #perfectmatch met Manchester City
  • Sponsoring
  • 5 apr 2018 @ 13:52
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • VoetbalPartnershipApps

Manchester City is een partnership aangegaan met dating-app Tinder, onder het motto #perfectmatch. De timing is curieus, want de club speelde gisteren een kansloze match tegen Liverpool in de Champions League.

'Tinder heeft een wereldwijd platform dat net als voetbal iedere dag miljoenen mensen bij elkaar brengt', meldt Manchester City in een persverklaring. 'We gaan uitzoeken hoe we ons publiek kunnen bereiken met de aantrekkingskracht van Tinder.'

Onduidelijk is dus nog hoe de samenwerking tussen beide partijen eruit gaat zien, maar City liet al wel weten dat Tinder-gebruikers toegang tot wedstrijden kunnen krijgen en dat Tinder ook aanwezig zal zijn bij evenementen in het stadion van Manchester.

Tinder heeft zijn sociale media-icoontjes al veranderd in de clubkleuren van City (blauw en wit) om de ploeg te steunen in aanloop naar de derby tegen Manchester United dit weekend. Als City dat duel wint, is de club nationaal kampioen.

Opmerkelijk: Tinder wilde vorig jaar sponsor worden van United om de voetbalwereld binnen te dringen, maar die gesprekken ketsten af. Vervolgens sloeg stadgenoot City toe. Eerder werkte Tinder kort samen met Napoli.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken