Samsung en Team Sunweb zetten zwaar in op content
- Sponsoring
- 10 mei 2018 @ 14:33
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SponsoringDigitaalSportmarketingContentSport
- 10 mei 2018 @ 14:33
- Redactie Sponsoring
Samsung en Team Sunweb brengen fans dit wielerseizoen dichterbij hun helden. Met exclusief foto- en videomateriaal blijven volgers van de koers op de hoogte van de wielerploeg, om te beginnen deze maand in de Giro d'Italia.
Zo gaan de renners van Team Sunweb tijdens de Tour de France dagelijks vloggen en krijgen fans via sociale media een uniek kijkje achter de schermen bij de WK-ploegentijdrit voor zowel mannen als vrouwen.
De content die Samsung en Team Sunweb hebben ontwikkeld in aanloop naar de Giro d’Italia, is te bekijken via onder andere YouTube. De coureurs van Team Sunweb zullen voor hun vlogs en hun communicatie ondersteund worden met de technologie van Samsung.
Dagelijkse Tour-vlog
Tijdens de Tour de France houden de renners van Team Sunweb een dagelijkse vlog bij. Naast een kijkje in de teambus en de koers, leren fans tijdens de Tour ook hoe zij het beste slow-mo content kunnen maken. Tot slot speelt Team Sunweb de hoofdrol in een nieuwe commercial van Samsung die nu te zien is op televisie, online en sociale media.
Barbara Peeters, Head of Commerce van Team Sunweb: 'We proberen onze fans door middel van content continu dichter bij de sport te krijgen. We willen graag samen met Samsung een mooie nieuwe stap zetten in die fan-engagement.'
Keep Challenging
'De liefhebbers dichter bij de koers brengen met aantrekkelijke content en de wielrenners ondersteunen met technologie om doelen te bereiken. Daar werken we graag aan mee', zegt Menno van den Berg, President van Samsung Benelux. 'Het succesvolle Team Sunweb is met hun Keep Challenging-mentaliteit continu op zoek naar innovatie om zichzelf te blijven verbeteren en overtreffen. Onze campagne "Do What You Can’t" waarin we mensen uitdagen meer uit zichzelf te halen, sluit hier perfect op aan. Samsung en Team Sunweb kijken er samen naar uit om mensen te enthousiasmeren en de fans te inspireren met dezelfde boodschap. Het enthousiasme blijkt uit de tv-commercial met Team Sunweb in de hoofdrol, die actief gedeeld zal worden tijdens de Giro d’Italia.'
De eerste content van de samenwerking tussen Samsung en Team Sunweb is nu te bekijken via YouTube, Instagram, Facebook en de website van Team Sunweb.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing