Samsung en Team Sunweb zetten zwaar in op content

Samsung en Team Sunweb zetten zwaar in op content
  • Sponsoring
  • 10 mei 2018 @ 14:33
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringDigitaalSportmarketingContentSport

Samsung en Team Sunweb brengen fans dit wielerseizoen dichterbij hun helden. Met exclusief foto- en videomateriaal blijven volgers van de koers op de hoogte van de wielerploeg, om te beginnen deze maand in de Giro d'Italia.

Zo gaan de renners van Team Sunweb tijdens de Tour de France dagelijks vloggen en krijgen fans via sociale media een uniek kijkje achter de schermen bij de WK-ploegentijdrit voor zowel mannen als vrouwen.

De content die Samsung en Team Sunweb hebben ontwikkeld in aanloop naar de Giro d’Italia, is te bekijken via onder andere YouTube. De coureurs van Team Sunweb zullen voor hun vlogs en hun communicatie ondersteund worden met de technologie van Samsung.

Dagelijkse Tour-vlog

Tijdens de Tour de France houden de renners van Team Sunweb een dagelijkse vlog bij. Naast een kijkje in de teambus en de koers, leren fans tijdens de Tour ook hoe zij het beste slow-mo content kunnen maken. Tot slot speelt Team Sunweb de hoofdrol in een nieuwe commercial van Samsung die nu te zien is op televisie, online en sociale media.

Barbara Peeters, Head of Commerce van Team Sunweb: 'We proberen onze fans door middel van content continu dichter bij de sport te krijgen. We willen graag samen met Samsung een mooie nieuwe stap zetten in die fan-engagement.'

Keep Challenging

'De liefhebbers dichter bij de koers brengen met aantrekkelijke content en de wielrenners ondersteunen met technologie om doelen te bereiken. Daar werken we graag aan mee', zegt Menno van den Berg, President van Samsung Benelux. 'Het succesvolle Team Sunweb is met hun Keep Challenging-mentaliteit continu op zoek naar innovatie om zichzelf te blijven verbeteren en overtreffen. Onze campagne "Do What You Can’t" waarin we mensen uitdagen meer uit zichzelf te halen, sluit hier perfect op aan. Samsung en Team Sunweb kijken er samen naar uit om mensen te enthousiasmeren en de fans te inspireren met dezelfde boodschap. Het enthousiasme blijkt uit de tv-commercial met Team Sunweb in de hoofdrol, die actief gedeeld zal worden tijdens de Giro d’Italia.'

De eerste content van de samenwerking tussen Samsung en Team Sunweb is nu te bekijken via YouTube, Instagram, Facebook en de website van Team Sunweb.



Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken