Yakult verlengt sponsoring Philharmonisch Orkest

Yakult verlengt sponsoring Philharmonisch Orkest
  • Sponsoring
  • 13 jun 2018 @ 11:16
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • Kunst & CultuurSponsorshipMerken

Yakult heeft zijn hoofdsponsorship met het Nederlands Philharmonisch Orkest/Nederlands Kamerorkest verlengd met vijf jaar. Hiermee blijft Yakult Europe één van de belangrijkste ambassadeurs van klassieke muziek in Nederland.

'We zijn verheugd dat we onze duurzame en vriendschappelijke relatie met Yakult mogen voortzetten. Mede dankzij het partnership met Yakult waren wij in de afgelopen jaren in staat de kwaliteit van onze orkesten verder te ontwikkelen en kunnen wij ook het komend seizoen een veelzijdig en voor iedereen toegankelijk programma bieden’, aldus Rob Streevelaar, algemeen directeur Nederlands Philharmonisch Orkest.

Yakult Europe is al sinds 1993 hoofdsponsor van het orkest, gelijktijdig met de vestiging van Yakult in Almere, waar in maart 1994 het eerste flesje Yakult van de band rolde. Yakult is een gefermenteerde zuiveldrank met probiotica, in 1935 in Japan op de markt gebracht door de wetenschapper dr. Minoru Shirota. Onder het motto ‘een gezond lichaam, een gezonde geest’ ging het Nederlands Philharmonisch Orkest|Nederlands Kamerorkest in 1993 de relatie met Yakult Europe aan.

Yakult Zaal

De zaal in de NedPhO-Koepel in Amsterdam-Oost, waar het Nederlands Philharmonisch Orkest|Nederlands Kamerorkest repeteert, draagt sinds 2012 de naam Yakult Zaal. Die naam is overgenomen van de gelijknamige zaal in de Beurs van Berlage, waar het Nederlands Philharmonisch Orkest|Nederlands Kamerorkest tot 2012 was gevestigd.

25 jaar hoofdsponsor

Dit jaar staat in het teken van het 25-jarig jubileum van de relatie tussen Yakult en het Nederlands Philharmonisch Orkest annex Nederlands Kamerorkest. Als blijk van waardering van de goede relatie doet het orkest iets bijzonders voor de vestigingsstad van Yakult Europe: vanuit zijn programma voor talentontwikkeling gaat het Nederlands Philharmonisch Orkest|Nederlands Kamerorkest het Almeers Jeugd Symfonie Orkest ondersteunen.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken