Esports Club wil breed platform zijn
- Sponsoring
- 16 okt 2018 @ 10:39
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - EvenementOnline advertisingeSports
- 16 okt 2018 @ 10:39
- Jeroen Mirck
Esports zijn hot, dus struikelen de initiatieven over elkaar heen. Vanaf heden is er Esports Club, dat een esports-platform wil zijn voor heel Nederland. Esports Club brengt spelers, geïnteresseerden en toernooi-organisatoren bij elkaar.
Esports Club is een initiatief van techbedrijf Triple uit Alkmaar. Het nieuwe platform brengt in de eerste release het overzicht van esports-toernooien in Nederland en België. Dat zijn er gemiddeld 50 per week. Daarnaast richt Esports Club zich als productieplatform en productiehuis voor bedrijven en organisaties die zich willen richten op esports, maar hier geen resources voor hebben.
In de volgende release zullen nieuws, actualiteiten en data over de toernooien, standen en spelers te vinden zijn. Het platform behandelt verschillende esports titels en richt zich daarmee op de communities van FIFA, Fortnite, League of Legends, Counter-Strike: Global Offensive en Super Smash Bros. Naast deze esports games worden andere titels behandeld en uitgebouwd.
Overzicht nodig in esports
'Het ontbreekt al jaren aan een duidelijk overzicht van esports in Nederland. En dat terwijl er zoveel mooie initiatieven zijn. Met de Esports Club creëren we meer zichtbaarheid door alle deze initiatieven samen te brengen op één plek. Een startpunt voor iedereen met een interesse in esports', aldus Ward Geene, mede-oprichter van Esports Club en voormalig redacteur voor gaming platform Power Unlimited.
'Esports is inmiddels tot een miljoenen business uitgegroeid. Merken willen steeds vaker zichtbaarheid in esports, maar weten in de meeste gevallen niet waar ze moeten starten en hoe zij de communities kunnen bereiken. In Nederland bestond er nog geen platform waar alles samenkomt en na het succes van Team Gullit is dit een logische volgende stap', aldus Corné Dubelaar, co-founder van Esports Club en oprichter van de eerder dit jaar gelanceerde FIFA-academy Team Gullit.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing