NEC vervangt failliete hoofdsponsor

NEC vervangt failliete hoofdsponsor
  • Sponsoring
  • 30 okt 2018 @ 00:29
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • ZakelijkSponsorshipVoetbal

Voetbalclub NEC moest op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor vanwege het faillissement van EnergieFlex. Die vond de Nijmeegse club in De Klok Logistics.

Per direct is de nieuwe naam op het wedstrijdshirt van NEC verschenen, om te beginnen afgelopen weekend. De Klok Logistics, een uit Nijmegen afkomstige logistieke dienstverlener, heeft zich tot en met het einde van het seizoen aan NEC verbonden.

De Klok Logistics is een logistiek dienstverlener met een sterk Benelux-netwerk voor klantspecifieke en bij voorkeur geïntegreerde warehousing, transport- en distributie-oplossingen. Met 150 medewerkers staan zij al ruim 65 jaar garant voor kennis en kwaliteit in het verzorgen van de gehele logistieke keten, waarbij één van de belangrijkste uitgangspunten de hechte samenwerking met de klanten is.

'Typisch Nijmeegs bedrijf'

Algemeen directeur Wilco van Schaik van NEC: 'Nadat we De Klok benaderden voor het hoofdsponsor-dossier gaven ze direct te kennen ons te willen helpen. Dat dit drie dagen na ons eerste contact betekent dat ze de nieuwe hoofdsponsor zijn geworden had niemand verwacht, maar is des te mooier. De Klok Logistics is een écht Nijmeegs en prachtig bedrijf dat zowel nationaal als internationaal werkt voor de grootste firma’s. Remco Vos past met zijn ondernemersgeest en drive perfect bij het NEC van nu.'

Door in te stappen houdt De Klok Logistics NEC's 'voetbaldoelstellingen en maatschappelijke programma intact', aldus Van Schaik. 'Omdat we op deze korte termijn niet de beschikking hadden over voldoende huidige blanco balkenshirts, zullen we de komende wedstrijden in de thuistenues van vorig jaar spelen, uiteraard met het logo van De Klok Logistics erop.'

'Meer betekenen voor club en stad'

Remco Vos, algemeen directeur van De Klok Logistics: “NEC is een ambitieuze voetbalclub die goed past bij onze organisatie. Het is tenslotte de trots van Nijmegen. Wij zijn zeer enthousiast en vereerd dat wij de nieuwe hoofdsponsor zijn van NEC. Als Nijmeegs bedrijf met veel medewerkers uit het Rijk van Nijmegen dragen wij graag bij aan het succes van de club.  We geloven in NEC en hebben een goed gevoel bij de mensen van de club. We hebben ervaren dat onze beide visies naadloos op elkaar aansluiten, vooral op het gebied van onze maatschappelijke verantwoordelijkheid. Bovendien zal het partnership bijdragen aan onze naamsbekendheid en landelijke uitstraling.'

EnergieFlex failliet

De sponsorwissel kwam op tafel nadat de oorspronkelijke hoofdsponsor, EnergieFlex, medio oktober surseance van betaling moest aanvragen. EnergieFlex was sinds de zomer van 2016 shirtsponsor van NEC en heeft in deze korte tijd een waardevolle rol gespeeld voor de club en de regio. Afgelopen zomer werd nog overeenstemming bereikt voor een verlengde samenwerking in de Bloedkuul.

'Het nieuws sloeg bij ons in als een bom', zegt Van Schaik. 'We waren compleet verrast, want we hadden samen een uniek en ambitieus plan ontwikkeld voor de club en de stad Nijmegen. EnergieFlex is hoofdfounder van onze maatschappelijke stichting.'

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken