Schaatsploeg EasyJet is 'Ready for take-off'
- Sponsoring
- 25 okt 2018 @ 13:38
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ActivatieSportmarketingSponsoringCampagnes
- 25 okt 2018 @ 13:38
- Jeroen Mirck
Team EasyJet is klaar voor de start. FCB Amsterdam geeft met de campagne 'Ready for take-off' het startschot aan de sponsoring van Jillert Anema's schaatsploeg door EasyJet.
Op 25 oktober is het voltallige Team EasyJet in schaatstempel Thialf geïntroduceerd. De ploeg van coach Jillert Anema presenteerde zichzelf aan de hand van de door FCB Amsterdam ontwikkelde campagne ‘Ready for take-off’. Een campagne die draait om de minutieuze en professionele voorbereiding van de EasyJet-crew en de schaatsploeg, implicerend dat deze werelden enorm overeenkomen.
Geen traditionele oplossing
Begin 2018 heeft EasyJet zijn Nederlandse bureaus een grote uitdaging gegeven: de oranje luchtvaartmaatschappij wil meer merkaffiniteit creëren in Nederland. In plaats van een reguliere campagne, kwamen FCB Amsterdam, OMD en Burson Cohn & Wolfe op een ander idee: hoofdsponsor worden van een schaatsploeg.
Het daaruit geboren partnership is gebaseerd op dezelfde waarden, gericht op innovatie, efficiëntie en female empowerment. Voor EasyJet is de sponsoring een unicum, want dit is de eerste grootschalige sponsoring voor het merk.
De teampresentatie, inclusief de nieuwe schaatspakken, gaf het startschot voor de sponsoring met de reclamefilm 'Ready for take-off'. De film laat op beeldende wijze zien hoe zowel de crew van EasyJet als de schaatsploeg zich klaar maken voor de start. Hoe de verschillende teams elkaar coachen en werken aan slimme en efficiënte oplossingen om zo samen tot het uiterste te gaan.
Credits
Opdrachtgever: EasyJet
Bureau: FCB Amsterdam
Verantwoordelijk bij klant: William Vet (Commercieel manager) & Stephanie Doggen (Marketing Campaign manager)
Creative Directors: Michael Kouwenhoven & Dimitri Hubregtse
Creatie: Viet ta Trong, Tomas Lieverse
Account / strategie: Benno van der Helm
Account: Fabienne Molleman, Aafke Obbes
Media: OMD
PR: Burson Cohn & Wolfe (BCW)
Productie film: Smarthouse
Regisseur: Roel Boorsma
Producer: Danielle Guirguis, Anders Hedberg
Production manager: Anouk Scheffens
D.O.P.: Marc de Meijer
Focus Puller: Marinka Schippers
Gaffer: Paul Wilens
Geluid: Dominique Happé
Editor: Will Judge
Sound: Massive Music
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing