Schaatsploeg EasyJet is 'Ready for take-off'

Schaatsploeg EasyJet is 'Ready for take-off'
  • Sponsoring
  • 25 okt 2018 @ 13:38
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • ActivatieSportmarketingSponsoringCampagnes

Team EasyJet is klaar voor de start. FCB Amsterdam geeft met de campagne 'Ready for take-off' het startschot aan de sponsoring van Jillert Anema's schaatsploeg door EasyJet.

Op 25 oktober is het voltallige Team EasyJet in schaatstempel Thialf geïntroduceerd. De ploeg van coach Jillert Anema presenteerde zichzelf aan de hand van de door FCB Amsterdam ontwikkelde campagne ‘Ready for take-off’. Een campagne die draait om de minutieuze en professionele voorbereiding van de EasyJet-crew en de schaatsploeg, implicerend dat deze werelden enorm overeenkomen.

Geen traditionele oplossing

Begin 2018 heeft EasyJet zijn Nederlandse bureaus een grote uitdaging gegeven: de oranje luchtvaartmaatschappij wil meer merkaffiniteit creëren in Nederland. In plaats van een reguliere campagne, kwamen FCB Amsterdam, OMD en Burson Cohn & Wolfe op een ander idee: hoofdsponsor worden van een schaatsploeg.

Het daaruit geboren partnership is gebaseerd op dezelfde waarden, gericht op innovatie, efficiëntie en female empowerment. Voor EasyJet is de sponsoring een unicum, want dit is de eerste grootschalige sponsoring voor het merk.

De teampresentatie, inclusief de nieuwe schaatspakken, gaf het startschot voor de sponsoring met de reclamefilm 'Ready for take-off'. De film laat op beeldende wijze zien hoe zowel de crew van EasyJet als de schaatsploeg zich klaar maken voor de start. Hoe de verschillende teams elkaar coachen en werken aan slimme en efficiënte oplossingen om zo samen tot het uiterste te gaan.

Credits

Opdrachtgever: EasyJet

Bureau: FCB Amsterdam

Verantwoordelijk bij klant: William Vet (Commercieel manager) & Stephanie Doggen (Marketing Campaign manager)

Creative Directors: Michael Kouwenhoven & Dimitri Hubregtse

Creatie: Viet ta Trong, Tomas Lieverse

Account / strategie: Benno van der Helm

Account: Fabienne Molleman, Aafke Obbes

Media: OMD

PR: Burson Cohn & Wolfe (BCW)

Productie film: Smarthouse

Regisseur: Roel Boorsma

Producer: Danielle Guirguis, Anders Hedberg

Production manager: Anouk Scheffens

D.O.P.: Marc de Meijer

Focus Puller: Marinka Schippers

Gaffer: Paul Wilens

Geluid: Dominique Happé

Editor: Will Judge

Sound: Massive Music



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken