Players United en MediaActivationCo mikken samen op Women's World Cup

Players United en MediaActivationCo mikken samen op Women's World Cup
  • Sponsoring
  • 7 dec 2018 @ 12:05
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • WK VoetbalVoetbalActivatieContentStrategie

Met deze zaterdag de loting voor FIFA Women’s World Cup voor de boeg kondigen Players United en MediaActivationCo voor dit prestigieuze toernooi hun samenwerking aan.

Onder de noemer 'De kracht van voetbal, de creativiteit van de activatie en kennis van media' trekken Players United en MediaActivationCo in aanloop naar het WK Vrouwenvoetbal samen op. Met als doel het ideale aanspreekpunt te vormen voor merken die rondom FIFA WWC 2019 willen activeren.

De populariteit van de Oranje Leeuwinnen heeft ervoor gezorgd dat steeds meer merken een verbinding willen maken met het vrouwenvoetbal. Achter de schermen hebben beide partijen de afgelopen maanden een aantal concepten ontwikkeld voor merken.

Totaalpakket

Door samen te werken kunnen Players United en MediaActivationCo een totaalpakket aan dienstverlening aanbieden dat relevant is voor merken. Van conceptuele en creatieve ontwikkelkracht tot de mogelijkheid van productie van events en activaties en van inhoudelijke kennis over de commerciële regelgeving rondom eindtoernooien tot de kennis van het zo effectief mogelijk gebruik maken van media.

Youri van Rijswijk, managing director Players United: 'Bij Players United begeleiden we al jaren verschillende merken rondom het vrouwenvoetbal. De FIFA WWC 2019 is een geweldig platform voor deze en vele andere merken om hun steun aan het vrouwenvoetbal en ‘onze’ Leeuwinnen in het bijzonder uit te dragen. We zijn erg enthousiast om de ervaring en expertise van Players United op het gebied van voetbalactivaties en partnerships een extra impuls te geven met de kennis van MediaActivationCo. Volgens ons is de combinatie van voetbal, entertainment en media een winnende formule voor zowel de merken, de voetbalsters als de fans. De eerste merken hebben al aangegeven met ons in gesprek te willen.'

Inspiratie

Arne van den Berg, mede-oprichter van MediaActivationCo: 'De wedstrijden van de Oranje Leeuwinnen hebben keer op keer kijkcijfers die de concurrentie met de Champions League aankunnen. Dit geeft aan hoe het Nederlands publiek de leeuwinnen in het hart heeft gesloten en dit zal zeker ook merken inspireren en motiveren om iets met FIFA WWC 2019 te gaan doen. Daar willen we met deze samenwerking ons steentje aan bijdragen en er samen met Players United en andere stakeholders voor zorgen dat FIFA WWC 2019, voor Nederland een feest wordt en ook van merken de aandacht krijgt die het verdient.'

Players United is een internationaal opererend voetbalbureau. Met ruim 14 jaar ervaring kennen zij de commerciële en sportieve wetten van het voetbal. Van sponsoractivaties tot en met de sportieve en commerciële begeleiding van spelers, trainers en legends, Alle disciplines die je in de wereld van het voetbal tegenkomt, vallen bij Players United onder één dak. In de afgelopen jaren heeft Players United een indrukwekkend klantportfolio opgebouwd waaronder ING, Heineken, Coca Cola, PWC, Staatsloterij, Ajax en de KNVB..

MediaActivationCo bestaat sinds september 2017 en richt zich binnen de domeinen media, entertainment en sport op het ontwikkelen van media activaties voor merken. MediaActivationCo. werkt onder andere voor KPN, Talpa, Staatsloterij, CED/Keuken Kampioen Divisie en Zilveren Kruis.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken