Qurrent stopt als sponsor van Feyenoord
- Sponsoring
- 4 jan 2019 @ 16:13
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MerkenInnovatieVoetbalSponsorship
- 4 jan 2019 @ 16:13
- Jeroen Mirck
De samenwerking tussen Feyenoord en Qurrent stopt na twee jaar. Het energiebedrijf zal aan het eind van het seizoen voor het laatst op de shirts van de Rotterdamse voetbalclub staan.
Greenchoice, dat met Qurrent is samengegaan, legt deze beslissing als volgt uit. 'Over het sponsorcontract met Feyenoord hebben we met Stichting Doen, de toenmalige aandeelhouder van Qurrent, bij de overname al goede afspraken gemaakt. Stichting Doen heeft de sponsorverplichting, die loopt tot seizoen 2020/'21, gegarandeerd. Feyenoord heeft dan ook volledige zekerheid over de inkomsten uit het hoofdsponsorcontract voor de totale contractduur.'
Greenchoice kiest andere aanpak
Qurrent zal echter in het nieuwe voetbalseizoen niet meer op het shirt verschijnen. 'En Greenchoice ook niet', benadrukt Greenchoice. 'Feyenoord heeft Qurrent weliswaar een enorme groei in naamsbekendheid opgeleverd, maar wij kiezen voor een andere aanpak. Van oudsher werken we met beperkte marketingbudgetten vanuit de strategie om vooral aandacht te verdienen met inhoudelijke campagnes en projecten. Als we partijen sponsoren zijn dat vrijwel altijd kleinschalige, missie-gerelateerde projecten en partijen. Feyenoord heeft de vrijheid om in samenwerking met Stichting Doen een nieuwe strategische partner (sponsor) te zoeken.'
Voor het 'Groene Legioen', de Qurrent-leden met een Feyenoord-hart, verandert er met deze beslissing niets, benadrukt Greenchoice. 'Zij blijven gewoon tot het einde van het voetbalseizoen van de voordelen genieten die hen zijn toegezegd.'
Qurrent en Feyenoord maakten hun sponsorship bekend in het voorjaar van 2017. Die samenwerking zou aanvankelijk voor vier jaar zijn. ‘Feyenoord is een iconisch merk en de club met veruit de grootste en trouwste supportersschare, naar schatting zo’n drie miljoen mensen', zei Qurrent-directeur Richard Klatten indertijd tegen MarketingTribune. 'De kans om jezelf aan zo’n merk te verbinden, komt hooguit één keer voorbij, daarom hebben we geen moment getwijfeld.' Het primaire doel was vergroting van de naamsbekendheid, iets dat volgens Greenchoice inmiddels ook prima is gelukt.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing