Solar Team verruilt sponsornaam Nuon voor Vattenfall
- Sponsoring
- 25 jan 2019 @ 11:20
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - InnovatieMerkenSponsoring
- 25 jan 2019 @ 11:20
- Jeroen Mirck
Nuon is niet langer de sponsornaam van het Solar Team. De TU Delft bouwt dit jaar de tiende zonneauto NunaX. Hoofdsponsor Nuon neemt de naam van moederbedrijf Vattenfall over en het team dus ook: Vattenfall Solar Team.
Het Vattenfall Solar Team presenteerde zich deze week aan pers en publiek in de D:Dreamhall, de werkplaats van het team op de campus van de TU Delft. Met een video introduceerde het team de visie waarmee ze deelnemen aan het wereldkampioenschap voor zonneauto's in oktober dit jaar: 'It's Possible'. Die uitspraak past goed bij de missie van het team én die van hoofdsponsor Vattenfall, vindt teamleider Maud Diepeveen.
Diepeveen: 'Met onze Nuna's laten wij zien dat autorijden op niets anders dan de kracht van de zon gewoon kán. Wie dacht twintig jaar geleden dat een team van Nederlandse studenten bij hun eerste deelname de belangrijkste zonnerace ter wereld kon winnen en vervolgens zou uitgroeien tot dé ongeëvenaarde wereldkampioen? Met onze Nuna's hebben we bewezen dat wat onmogelijk lijkt tóch werkelijkheid kan worden.'
Ook Vattenfall legt de lat hoog, zegt Diepeveen. 'Zij hebben zichzelf als doel gesteld om volledig fossielvrij te zijn binnen één generatie. Samen met onze hoofdsponsor hopen we ook andere mensen te inspireren om te denken in mogelijkheden. Fossielvrij binnen één generatie? It's Possible!'
Tiende deelname
Voor de tiende keer op rij doen studenten van de TU Delft mee aan de World Solar Challenge in Australië. De zestien nieuwe teamleden bouwen hiervoor een volledig nieuwe zonneracewagen. De jubileumeditie van de auto krijgt een speciale naam: NunaX. Behalve dat de X het Romeinse cijfer 10 is, is er meer, vertelt de teamleider: 'De X staat voor het doel dat we willen bereiken. Het kruisje op de schatkaart, zeg maar. Tegelijk is de X in de wiskunde ook de onbekende variabele: hoe we ons doel bereiken, weten we nog niet. De weg er naartoe is ook voor ons nog een mysterie. En toch geloven we dat het mogelijk is - voor de achtste keer wereldkampioen zonneracen worden in Australië, maar ook: een leven zonder fossiele brandstoffen binnen één generatie.'
Als Vattenfall Solar Team doet het team dit jaar voor de tiende keer mee aan de Bridgestone World Solar Challenge in Australië. Deze 3.000 kilometer lange race van Darwin naar Adelaide wordt volledig op de kracht van de zon verreden en werd al zeven keer eerder door de studenten uit Delft gewonnen. De regels waaraan de deelnemende zonnewagens moeten voldoen worden elk jaar strenger en de concurrentie wordt sterker. Het Vattenfall Solar Team zal dit jaar dus alles op alles moeten zetten bij het doorontwikkelen van de auto om de tegenstanders voor te blijven.
Vattenfall nog 3 jaar hoofdsponsor
Al sinds de eerste deelname aan de World Solar Challenge in 2001 wordt het Nuon Solar Team gesponsord door energiebedrijf Nuon. Eind vorig jaar werd bekend dat Nuon voortaan verder gaat onder de naam van het Zweedse moederbedrijf Vattenfall. Een jaar geleden tekenden het bedrijf en het zonneraceteam uit Delft een vernieuwd, vierjarig sponsorcontract. De naamswijziging heeft voor dat contract geen gevolgen: ook als Vattenfall blijft het energiebedrijf enthousiast en betrokken hoofdsponsor van het team.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing