Tjitske Benedictus (ING) invloedrijkst in sponsoring
- Sponsoring
- 23 jan 2019 @ 08:17
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - AwardsPersonaliaSponsoring
- 23 jan 2019 @ 08:17
- Jeroen Mirck
Tjitske Benedictus, hoofd Sponsoring, Events en Activatie bij ING Nederland, is door SponsorReport uitgeroepen tot de meest invloedrijke persoon in de Nederlandse sponsor-business.
ING had geen gemakkelijk jaar, maar de keuzes van de bank om de purpose door middel van sponsoring te activeren hebben daar volgens de lijstsamenstellers niet onder geleden. 'De langetermijn partnerships die Benedictus heeft afgesloten vormen het beste bewijs dat de bank mensen vooruit wil helpen. In het voetbal is dat het meest zichtbaar. Het is niet eenvoudig in het overvolle voetbaldomein verschil te maken, maar ING lukt dat jaar in jaar uit.'
Dit voetbal-partnership won niet voor niets de gouden SponsorRing in de categorie Lang Lopende Sponsorships, waarmee consistentie en duurvermogen in sponsoring wordt bekroond.
Heineken en KPN
Op de tweede plaats in de lijst van 25 personen staat de nummer 1 van vorig jaar Hans Erik Tuijt, director Global Sponsorships bij Heineken International. Hij wordt gevolgd door Mark Versteegen, directeur Sponsoring van KPN en afgelopen jaar uitgeroepen tot de Sponsoring Personality van 2018. Op nummer vier en vijf staan Marcel Beerthuizen (directeur van Bigplans) en Bob van Oosterhout, directeur van Triple Double. Ook zij voerden de lijst al eens aan.
Hoogste binnenkomer in de lijst is Frits van Eerd, de directeur van supermarktketen Jumbo. Hij debuteert met stip op de tiende plaats. Jumbo is afgelopen jaren opvallend aanwezig in het Nederlandse sponsorlandschap via de sponsoring van Team Jumbo-Visma en Max Verstappen.
Een andere nieuwkomer in de lijst is Remco Barbier op de zestiend plaats. Als hoofd branding van NN Group is hij verantwoordelijk voor diverse partnerships in running, cultuur en muziek.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing