Brexit blokkeert sponsordeal Zomercarnaval

Brexit blokkeert sponsordeal Zomercarnaval
  • Sponsoring
  • 16 feb 2019 @ 08:57
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MarketingPolitiekEvenementSponsoring

Het Rotterdamse Zomercarnaval dreigt een lucratieve sponsordeal mis te lopen door de Brexit. Als er geen akkoord komt tussen de Europese Unie en het Verenigd Koninkrijk lijkt de sponsor af te zien van het contract.

'We waren in overleg met de sponsor, een producent van een Caribisch drankje, zegt festivalbaas Guus Dutrieux tegen RTV Rijnmond. 'Maar omdat dit drankje in Engeland gebotteld wordt en er nu een harde Brexit dreigt, kunnen die drankjes niet eens hier komen.'

Dat werd vrijdag aan het festival gemeld. Het mislopen van de deal zou een harde klap zijn. 'We zouden ongeveer een ton aan deze deal overhouden.'

Brexit-risico voor ondernemers

Het Zomercarnaval is een jaarlijks evenement, dat dit jaar in juli plaatsvindt. Het niet doorgaan van de deal is voor Dutrieux iets waar hij met zijn hoofd niet bij kan. 'Ik heb nooit gedacht dat een evenementje als het Zomercarnaval gevolgen zou ondervinden van iets in de wereldpolitiek als de Brexit.'

De Nederlandse overheid is afgelopen maand gestart met een campagne om ondernemers te wijzen op de risico's van een (harde) Brexit. De mascotte van deze campagne (een soort blauwe Muppet) leidt tot kritiek en bijval, maar vooral voor veel aandacht voor de problematiek.

Foto: RNW (Flickr/CC)

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken