Hummel kleedt Graafschap
- Sponsoring
- 19 feb 2019 @ 09:35
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MerkenSponsorshipVoetbal
- 19 feb 2019 @ 09:35
- Jeroen Mirck
De Graafschap speelt vanaf komend seizoen in kleding van Hummel. De Achterhoekse Eredivisionist verbindt zich tot en met 2023 aan de nabij gevestigde teamwear-specialist.
Het van oorsprong Deense merk Hummel wordt in de Benelux gevoerd door familiebedrijf Deventrade, dat met de hoofdvestiging in Deventer een sterke regionale binding heeft met De Graafschap. Helemaal nieuw zijn de partners dan ook niet voor elkaar: van 1991 tot 1996 speelde De Graafschap ook al in Hummel.
Herkenbaar voor supporters
Doorslaggevend in de keuze was de mogelijkheid een geheel eigen tenue te ontwerpen. Hans Martijn Ostendorp, algemeen directeur van De Graafschap: 'We willen met elkaar echt een shirt ontwikkelen waar onze supporters zich in herkennen en trots op zijn. Daarnaast zijn de korte lijnen erg belangrijk. Zo kunnen we er samen alles aan doen om ervoor te zorgen dat het shirt dwars door de Achterhoek verkrijgbaar zal zijn. Daarmee zal deze samenwerking ook echt een meerwaarde zijn voor de supporters van De Graafschap.'
Voor het nieuwe tenue gaat De Graafschap in samenwerking met het Special Design-team van Hummel aan de slag. Het resultaat daarvan wordt later dit seizoen gepresenteerd.
Gezamenlijke kernwaarden
Marthijn Pothoven, algemeen directeur van Deventrade: 'We zijn een uitstekende match! Onze kernwaarden liggen dichtbij elkaar en ook letterlijk is de afstand klein: we zijn beiden gevestigd in het oosten van het land.'
Dat er op basis van de huidige stand nog geen volle zekerheid is over handhaving in de eredivisie, doet niets af aan Pothovens enthousiasme over deze samenwerking: 'We geloven juist in duurzame samenwerkingen in de topsport, inclusief alle pieken en dalen die daarbij horen. Het is het jarenlange trouwe partnerschap, wat het vieren van de successen zo mooi maakt. En we hebben er het volste vertrouwen in dat die successen er komen.'
Deventrade BV is een Deventer familiebedrijf dat in 1985 is opgericht en nu wordt gerund door de tweede generatie. Met de sportmerken Hummel, Stanno, Reece Australia, Derbystar en Select is het bedrijf uitgegroeid tot een van de grootste sportbedrijven in de Benelux, met distributie over de hele wereld. Deventrade is sponsor in voetbal, handbal, hockey en volleybal.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing