Eredivisie sluit deal met BrandLoyalty
- Sponsoring
- 2 mrt 2019 @ 12:29
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ActivatieVoetbalPartnershipFood
- 2 mrt 2019 @ 12:29
- Jeroen Mirck
BrandLoyalty, wereldwijd marktleider in loyaliteitsprogramma’s voor food-retail, heeft een overeenkomst getekend met Eredivisie Media & Marketing (EMM) voor een partnership met de Eredivisie.
De deal loopt tot 2021 en geeft BrandLoyalty exclusieve rechten om Eredivisie-gerelateerde loyaliteitsprogramma’s aan te bieden aan de Nederlandse retailmarkt.
De samenwerking komt voort uit de succesvolle relatie die eerder dit jaar is ontstaan bij de lancering van de voetbalplaatjesactie, een loyaliteitsprogramma gebaseerd op de Eredivisiespelers. Binnen dit loyaliteitsprogramma konden klanten van Albert Heijn plaatjes sparen van hun favoriete Eredivisiespelers en sterspelers uit het Nederlands vrouwenelftal.
Voetbal verbinden met retail
Rick Swinkels, Chief eXperience Officer bij BrandLoyalty: 'Onze programma’s brengen entertainment naar de winkelvloer en voegen iets toe voor klanten, wat zorgt voor verandering in hun koopgedrag. We zijn blij onze relatie met de Eredivisie te kunnen formaliseren en zo het Nederlandse voetbal middels loyalty met retail te verbinden. Met talrijke successen in de Nederlandse markt op onze naam, zijn we verheugd het aanbod voor onze retailklanten verder uit te breiden met spaarprogramma’s rondom de Eredivisie.'
Alex Tielbeke, directeur Eredivisie: 'Brandloyalty’s expertise in de retail- en loyaliteitsmarkt creëert nieuwe en uitdagende kansen voor de Eredivisie. We kijken ernaar uit de voordelen van deze samenwerking te delen met fans van de Eredivisie. De voetbalplaatjes-actie is daarvan een uitstekend voorbeeld.'
Stervoetballers en loyalty-concepten
De Eredivisie, de hoogste professionele Nederlandse voetbalcompetitie, staat bekend om de hoge kwaliteit van de jeugdopleidingen en als een broedplaats voor voetbalsterren in de dop. Onder anderen stervoetballers als Zlatan Ibrahimovic, Arjen Robben, Luis Suárez en Memphis Depay hebben zich in de Eredivisie ontwikkelt tot wereldspelers.
BrandLoyalty is wereldleider in loyaliteitsprogramma’s voor food retail. Het bedrijf maakt innovatieve, op maat gemaakte loyalty-concepten voor retailers. BrandLoyalty is actief in vijftig landen, ondersteunt klanten vanuit twintig kantoren in Europa, Azie, Afrika en de VS.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing