Ranomi Kromowidjojo ambassadeur Toyota

Ranomi Kromowidjojo ambassadeur Toyota
  • Sponsoring
  • 22 mrt 2019 @ 10:05
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • VideoContentOlympische SpelenEndorsement

Topzwemster Ranomi Kromowidjojo is de nieuwe ambassadeur van Toyota. Beide partijen slaan de handen ineen op weg naar de Olympische Spelen van 2020 in Tokyo.

Toyota is het eerste automerk dat wereldwijd partner is van zowel de Olympische als de Paralympische Spelen. Dit partnership komt voort uit de diepe overtuiging dat alle mensen zich vrij moeten kunnen bewegen, om het beste uit zichzelf te halen. En dat is precies wat Ranomi de komende periode wil gaan doen.

'Tokyo nadert snel', zegt Kromowidjojo. 'Aankomende zomer is het WK, het eerste kwalificatiemoment voor de spelen, en ook voor dit toernooi moet ik me kwalificeren. Ik train dus voor Tokyo, maar moet op korte termijn al presteren. Mijn droom is om te zwemmen zoals ik nog nooit gezwommen heb, om m’n beste tijden neer te zetten.'

Campagne met videoportretten

De samenwerking tussen het merk en de 28-jarige topsporter is onderdeel van ‘Start Your Impossible’, de wereldwijde campagne van Toyota rondom het partnership met de spelen. In een serie videoportretten vertellen de ambassadeurs hoe zij het onmogelijke mogelijk maken.

De campagne startte in 2019 met paralympisch snowboard kampioen Chris Vos en olympisch gouden medaillewinnaar in het shorttrack Suzanne Schulting. Vorige week werd de video van de snelste én beste handbiker ter wereld, Jetze Plat, gelanceerd, waarin hij vertelt over het verwezenlijken van zijn jongensdroom.

Dat de weg naar de top niet zonder slag of stoot gaat, heeft ook Ranomi ondervonden.
Lees hier haar Impossible Story.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken