Salesforce en War Child helpen kinderen van vluchtelingen
- Sponsoring
- 8 mrt 2019 @ 09:34
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - E-commerceInnovatieMaatschappij
- 8 mrt 2019 @ 09:34
- Jeroen Mirck
Salesforce en War Child helpen vluchtelingenkinderen traumatische ervaringen te verwerken met programma TeamUp. Tijdens de Salesforce World Tour Amsterdam doneerde het bedrijf 100.000 dollar aan de NGO.
De donatie is bestemd voorTeamUp, het programma voor kinderen van vluchtelingen in Nederland. Salesforce ondersteunt dit programma omdat de organisatie zich hard maakt voor gelijke kansen voor iedereen.
Het programma TeamUp is een initiatief van War Child, Save the Children en Unicef Nederland om kinderen die getroffen zijn door conflicten te ondersteunen met hun sociaal-emotionele ontwikkeling door middel van gestructureerde sport- en spelactiviteiten. Dit programma werd eerst uitsluitend aangeboden voor kinderen in asielzoekerscentra, maar heeft zich door het succes uitgebreid naar Nederlandse scholen met nieuwkomers.
Uitbreiding van TeamUp
Met de donatie van onder andere Salesforce kan TeamUp het programma uitbreiden van 7 naar 16 scholen, en tenminste aan 240 kinderen en 48 leraren hulp bieden.
'Wij vinden dat je als organisatie anders zaken kunt doen en actief bij kunt dragen aan het verbeteren van de wereld. Salesforce.org gelooft net als War Child dat iedereen gelijke kansen moet krijgen. Wij ondersteunen dit prachtige initiatief van War Child daarom graag', aldus Anouska Post, Regional Vice President Sales NGO van Salesforce.
De donatie voor TeamUp komt van Salesforce.org, de non-profit social enterprise van Salesforce die op dezelfde dag is opgericht als de organisatie twintig jaar geleden. Het begon met het 1/1/1-model waarbij de organisatie zich committeert om 1% van de tijd, 1% van het vermogen en 1% van de producten/diensten te investeren in gemeenschappen waarin de organisatie actief is. Dit is uitgegroeid tot de social enterprise die het vandaag de dag is.
War Child werkt met Salesforce
War Child maakt al jaren gebruik van de Salesforce-technologie in binnen- en buitenland om bijvoorbeeld de financiering van programma’s, de donateurs, relaties en vrijwilligers te beheren. Dit draagt bij aan het automatiseren en stroomlijnen van hun operationele activiteiten, wat ervoor zorgt dat zoveel mogelijk van alle inzet van War Child bij het uiteindelijke doel terecht komt.
Frank Velthuizen, programmadirecteur TeamUp (War Child): 'We zijn heel blij met de relatie tussen War Child en Salesforce. De technologie van Salesforce gebruiken we al tijden om efficiënter onze doelen te bereiken. Door deze donatie kunnen we veel gevluchte kinderen in Nederland steunen en ons werk verder uitbreiden om de komende jaren nog meer kinderen te bereiken.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Premier Padel Rotterdam gesponsord... 23-04-2024
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing