Sunweb nieuwe partner van NOC*NSF
- Sponsoring
- 29 mrt 2019 @ 12:22
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - SponsorshipOlympische SpelenPartnership
- 29 mrt 2019 @ 12:22
- Jeroen Mirck
NOC*NSF en Sunweb gaan een partnership aan tot en met de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Doel van het partnership is het aanbieden van reizen aan fans om sportwedstrijden te bezoeken.
Voor NOC*NSF is dit naar eigen zeggen 'een belangrijke stap voor de ontwikkeling van TeamNL'. Fans krijgen de kans om hun favorieten van dichtbij te bekijken, waar ook ter wereld. 'Een flink gevuld Oranje-vak is ook nog eens goed voor de prestaties van TeamNL.'
ATPI Sports Events zwaait af na 2020
De huidige reispartner van NOC*NSF, te weten ATPI Sports Events, blijft de reizen en entreekaarten verzorgen van topsporters, begeleidingsstaf, sportbonden en commerciële partners van TeamNL naar de Olympische en Paralympische Spelen van Tokyo 2020. Ook blijven zij de zakelijke markt bedienen op weg naar de Spelen. Dit partnership zal na 2020 niet verder worden doorgezet.
'Door het partnership met TeamNL bestrijken wij de sport over de hele breedte én bereiken wij ook de sportfans over de hele breedte. Een belangrijk partnership om verder te groeien met ons merk', zegt Joost Romeijn, eigenaar van Sunweb Sports & Events.
Contact met topsporters
Sunweb Sports & Events brengt niet alleen fans naar de wedstrijden, ze gaan naar eigen zeggen nog een stapje verder. Het brengt de fans in contact met de topsporters en de teams door middel van ontmoetingen en een kijkje achter de schermen tijdens de evenementen. Het bedrijf is ook reispartner van de KNVB en - uiteraard - van het Sunweb-wielerteam. Sunweb begint als supplier van TeamNL en wordt na 2020 partner.
'Wij zijn bijzonder content met Sunweb als reispartner', zegt Gerard Dielessen, algemeen directeur van NOC*NSF. 'Wij kijken nu al uit naar de zee van Oranjefans bij de wedstrijden van TeamNL. Met Sunweb kan TeamNL groeien voor en door de fans. Een belangrijke ambitie van ons. Sportbonden kunnen een beroep doen op de expertise van Sunweb in fanreizen.'
Andere strategische weg
Helen van Berkel, Global Head of Events bij ATPI Sports Events: 'Na een periode van 23 jaar, waarin ATPI Sports Events met veel trots heeft gewerkt als Official Ticket & Travel Partner van NOC*NSF, hebben beide partijen na een gezamenlijke evaluatie besloten een andere strategische weg in te slaan. Voor ATPI betekent dit dat we ons nog meer zullen focussen op het bedienen van sportorganisaties en het ondersteunen van corporates in het activeren hun zakelijke hospitality rondom sponsorships. In aanloop naar en tijdens Tokyo2020 zullen wij met dezelfde toegewijde service samenwerken met het TeamNL, sportbonden, NOC*NSF Partners en de zakelijke markt. Voor de consumentenmarkt maken we nu al plaats voor Sunweb, om als reispartner sportfans te bedienen rondom het TeamNL-platform.'
Gerard Dielessen, algemeen directeur van NOC*NSF: 'Wij vinden het zeer chic van ATPI Sports Events dat zij ruimte maken voor Sunweb. En wij zijn ATPI zeer erkentelijk voor de samenwerking de afgelopen jaren. De topsporters, supporters en partners van TeamNL zijn al die jaren in goede handen geweest. En we gaan nog twee mooie jaren tegemoet.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing