CM haakt af als hoofdsponsor van NAC

CM haakt af als hoofdsponsor van NAC
  • Sponsoring
  • 8 mei 2019 @ 12:19
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • SponsorshipVoetbal

Marketingbedrijf CM stopt als hoofdsponsor van NAC Breda. Met de bijna onvermijdelijke degradatie uit de Eredivisie op komst trekt het bedrijf na vier jaar zijn handen af van de Brabantse voetbalclub.

Het door BN De Stem gemelde nieuws dat CM na dit seizoen stopt, komt niet als een verrassing. Zowel de club als de sponsor lieten al tijden lang niks los over een mogelijke verlening van het aflopende contract. Vanuit CM bezien lijkt dat ook een logische keuze, aangezien er beduidend minder publiciteit te halen valt in de Keuken Kampioen Divisie, waar NAC deze maand nagenoeg zeker naar afdaalt.

Algemeen directeur Luuk Eisenga van NAC Breda zou daarom al op zoek zijn naar een nieuwe hoofdsponsor. Het valt te verwachten dat die minder zal bijdragen dan zijn voorganger. Dit seizoen betaalde CM volgens de regionale krant een half miljoen euro. Dat zijn doorgaans geen bedragen die gelden voor de Eerste Divisie.

Foto: in 2016 veilde CM zijn shirtpositie voor één dag. De opbrengst ging naar Serious Request, dat toen aanwezig was in het centrum van Breda.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken