Runnersworld 3 jaar sponsor Zevenheuvelenloop

Runnersworld 3 jaar sponsor Zevenheuvelenloop
  • Sponsoring
  • 6 mei 2019 @ 16:12
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Sponsorship

Runnersworld Nederland verbindt zich vanaf 2019 voor 3 jaar aan de Zevenheuvelenloop. Het merk wil verantwoord omgaan met de middelen die de natuur biedt en streeft duurzaamheid na voor zijn klanten én de wereld waarin we leven en sporten.

Deze partnerschap tussen een duurzame sportformule en het duurzaamste loopevenement van Nederland ziet het merk daarvan als een bewijs. Runnersworld is op 10 oktober 2017 begonnen met het inzamelen van sportschoenen. Die schoenen worden gerecycled en vervolgens gebruikt voor speelplaatsen en hardloopbanen. Eerder was al begonnen met de verkoop van hardloopsokken gemaakt van gerecycled visnet en aankomend jaar zal ook de begeleiding naar duurzaam hardlopen onderdeel worden van de dienstverlening. Bas van der Krogt, Formulemanager Runnersworld: ‘Duurzaamheid is voor ons van groot belang, zowel voor onze klant als voor onszelf. Je ziet dat onder andere terug in onze assortimentskeuzes en nu dus ook in de evenementen die wij sponsoren.’

Climate footprint

De organisatie vraagt onder andere een toeslag als lopers met de auto komen en verkleint daarnaast zijn climate footprint door evenementen volledig op groene stroom te laten draaien. Directeur Stichting Zevenheuvelenloop Alexander Vandevelde: ‘We zijn blij om een samenwerking aan te gaan met een partij die zich inzet voor een duurzamere (sport)wereld en daar ook toonbaar aan wil werken. Samen met Runnersworld kunnen we weer een stap zetten in de duurzame organisatie van de NN Zevenheuvelenloop.’

De Zevenheuvelenloop vindt dit jaar plaats op 16 en 17 november.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken