Biermerk Bud vervangt Jupiler in GelreDome

Biermerk Bud vervangt Jupiler in GelreDome
  • Sponsoring
  • 22 nov 2019 @ 14:51
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Partnership

GelreDome, evenementencomplex en thuisbasis van voetbalclub Vitesse, start een exclusieve samenwerking met biermerk Bud. Op zaterdag 23 november stroomt voor het eerst Bud uit de tap, aangevuld met een speciaalbier portfolio van bierbrouwerij AB InBev.

Bud richt zich naar eigen zeggen op consumenten tussen 18 en 34 jaar op ‘high energy occasions’, waardoor de keuze voor een van de grootste evenementenlocaties van Nederland een logische is.

Sjors van Drie, senior brand manager AB InBev,: ‘We hadden reeds een samenwerking met GelreDome (sinds januari 2018) en die samenwerking is nu opengebroken voor een verlenging. Daarbinnen is Jupiler niet langer het hoofdmerk, maar Bud. De samenwerking die nu nieuw getekend is, is voor 5 jaar. Gezien het belang voor beide partijen doen we geen uitspraken over het bedrag dat er met deze samenwerking gemoeid gaat. Het gaat voor beide partijen om een mooie samenwerking en ook zullen we diverse activaties in de locatie opzetten, die zullen we de komende periode concreet maken.’

Pieter Anciaux, horecadirecteur bierbrouwerij AB InBev: ‘Jaarlijks passeren ruim een miljoen bezoekers de poorten van dit Arnhemse evenementencomplex. Met vele optredens van wereldsterren is Bud een perfecte match. Bud is op steeds meer iconische locaties in Nederland te vinden, GelreDome mocht niet ontbreken.’

Directeur van GelreDome, Hèrald van de Bunt, noemt de samenwerking een grote stap voorwaarts: ‘Bud is niet alleen het merk dat zich focust op een voor ons zeer relevante doelgroep, de duidelijke keuze voor muziek als platform sluit naadloos aan bij GelreDome als venue. De verfrissende manier waarop Bud zich momenteel in Nederland op een krachtige manier neerzet, is een van de belangrijkste redenen om in GelreDome te kiezen voor Bud.’

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken