KNSB en Trachitol verspreiden Schoolschaatsboxen

KNSB en Trachitol verspreiden Schoolschaatsboxen
  • Sponsoring
  • 29 nov 2019 @ 10:43
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • ActivatieSponsoringSport

De KNSB heeft samen met partner Trachitol een Schoolschaatsbox ontwikkeld. Deze kunststof kist bevat materialen waarmee (gym)docenten en schaatsinstructeurs ‘de leukste schaatsles’ kunnen aanbieden aan kinderen tot twaalf jaar.

Met het materiaal kunnen de kinderen die komen schoolschaatsen in een uur tijd aan de hand van vier schaatsspellen leren schaatsen, onder meer door een Elfstedenparcours met stempelkaarten. Het plezier staat voorop. De KNSB wil hiermee schaatslessen bevorderen. Spelenderwijs maken kinderen op laagdrempelige wijze kennis met de schaatssport. 

Dit past geheel in IJstijd, het jeugdschaatsplan van de KNSB dat in deze vorm zijn tweede seizoen is ingegaan. Bij dit programma zijn veel partijen aangesloten, waaronder vijftig tijdelijke ijsbanen die rond Kerstmis in stads- en dorpscentra liggen en een selectie van permanente kunstijsbanen. Al deze ijsbanen krijgen de box uitgereikt.

Schaatskoorts

'Schaatsen zit in het DNA van de Nederlander', vindt de KNSB. 'Ieder kind leert fietsen, zwemmen én schaatsen. IJstijd is bedoeld om, nu natuurijs schaarser wordt, meer kinderen vaker te laten schaatsen.' Trachitol draagt daar als sponsor zijn steentje aan bij, omdat het bedrijf 'de schaatskoorts in Nederland wil bevorderen'.

Het is de bedoeling dat op de tijdelijke én permanente kunstijsbanen deze winter weer 250.000 kinderen schoolschaatsen. Dankzij IJstijd kunnen kinderen na het schoolschaatsen nog een keer gratis of met korting een bezoek brengen aan een ijsbaan dichtbij huis.



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken