Schaatser Kjeld Nuis nieuwe Toyota ambassadeur

Schaatser Kjeld Nuis nieuwe Toyota ambassadeur
  • Sponsoring
  • 13 apr 2021 @ 09:23
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Olympische Spelen

Tweevoudig olympisch schaatskampioen Kjeld Nuis is de nieuwste ambassadeur van Toyota. De samenwerking maakt deel uit van de wereldwijde Toyota campagne ‘Start Your Impossible’ rond de Olympische en Paralympische Spelen waarvan Toyota de mobiliteitspartner is.

Het ambassadeurschap weerspiegelt volgens het automerk ‘de gedeelde, onbegrensde toewijding van Toyota en Kjeld om zichzelf continu te verbeteren.’

Toyota ambassadeur Kjeld Nuis behoort tot de beste langebaanschaatsers van de wereld.

Ondanks – of misschien juist dankzij – persoonlijke tegenslagen – waaronder een zwaar ongeluk op jonge leeftijd – wist Nuis met zijn onvoorwaardelijke doorzettingsvermogen toch zijn olympische droom waar te maken. Tijdens de Olympische Winterspelen in Pyeongchang, Zuid-Korea, in 2018 pakte de schaatser tweemaal goud, op de 1.000 en 1.500 meter.

Nuis gaat samen met Toyota op weg naar de Olympische Winterspelen van 2022 in Beijing, China.

Niets is onmogelijk
Nuis: ‘Voor een schaatser zijn de Olympische Spelen het mooiste wat er bestaat. Het is me twee keer op rij om diverse redenen niet gelukt om mij te kwalificeren. Het was dan ook een enorme bevrijding toen ik mij wel plaatste voor de spelen in Zuid-Korea. En als je dan als 28-jarige laatbloeier meteen twee keer goud pakt en ziet hoe Nederland ontzettend met je meeleeft. Dát betekent ‘Start Your Impossible’ voor mij. Niets is onmogelijk.’

‘Start Your Impossible’
De samenwerking tussen Toyota en de nu 31-jarige Kjeld Nuis is onderdeel van ‘Start Your Impossible’, de wereldwijde campagne van Toyota rondom het partnership met de spelen. Hierbij staat de mens achter de sporter centraal. Vaak wordt alleen het resultaat van alle inspanningen gezien, maar de inspirerende onbegrensde toewijding om continu te verbeteren die daarachter schuilgaat, komt minder aan bod.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken