Epson start samenwerking met National Geographic
- Sponsoring
- 27 mei 2021 @ 09:49
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 27 mei 2021 @ 09:49
- Sjaak Hoogkamer
Epson en National Geographic bundelen hun krachten om de bescherming van de permafrost (de bevroren grond onder de poolgebieden op aarde) te steunen met de campagne ‘Turn Down the Heat’.
Doel van de campagne is om bedrijven met 'Turn Down The Heat' te stimuleren deel te nemen in de strijd tegen klimaatverandering.
De campagne komt nu wetenschappers voorspellen dat de permafrost op aarde tegen het jaar 2100 volledig ontdooid zal zijn.
‘Turn Down The Heat’ wordt geleid door National Geographic Explorer dr. Katey Walter Anthony, die toezicht houdt op observatieposten op de polen in Alaska en Rusland om de langdurige gevolgen van de klimaatverandering te volgen. Haar vooruitstrevende onderzoek naar het beschermen van de permafrost is in samenwerking met Epson en National Geographic opgenomen in een reeks video's, infographics en online content.
Yasunori Ogawa, president van Epson Global: ‘Duurzaamheid is de hoeksteen van alles wat we doen bij Epson. We zetten ons niet alleen in om onze eigen ecologische voetafdruk te verkleinen, maar helpen onze klanten hier ook bij. Wij hopen onze technologieën te kunnen gebruiken om met onze klanten en zakenpartners bij te dragen aan het tegengaan van wereldwijde milieuproblemen.’
De campagne beschrijft vijf belangrijke stappen die bedrijven kunnen nemen in de strijd om onze permafrost te beschermen:
1. Turn down the heat - Apparaten op kantoor kunnen een aanzienlijke hoeveelheid warmte afgeven. Bedrijven moeten daarom hitte-vrije alternatieven overwegen.
2. Maak gebruik van de circulaire economie - De productie en het weggooien van artikelen kan veel warmte genereren. Bedrijven moeten nagaan hoe ze nieuwe aankopen en oud afval uit de circulaire economie kunnen halen en toevoegen.
3. Water en duurzame energiebronnen - Bedrijven moeten goed nadenken hoeveel energie ze uit schone, duurzame energiebronnen, zoals zonne- en windenergie kunnen halen. Fossiele brandstoffen spelen namelijk een aanzienlijke rol bij de opwarming van de atmosfeer op aarde. Hetzelfde geldt voor het opwarmen en zuiveren van water. Bedrijven moeten daarom proberen om hun waterverbruik waar mogelijk te beperken.
4. Duurzame waarden in de supply chain op één lijn brengen - Als een bedrijf duurzaamheid belangrijk vindt, zouden ze met gepaste zorgvuldigheid naar de bedrijven moeten kijken waarvan het koopt en waarmee het samenwerkt.
5. Kijk naar de toekomst - Bedrijven moeten meer doen dan alleen papierloos worden en recycling bakken plaatsen. Een duidelijk stappenplan verstrekken om doelstellingen te kunnen verwezenlijken zijn essentieel in de strijd tegen klimaatverandering.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing