Epson start samenwerking met National Geographic

Epson start samenwerking met National Geographic
  • Sponsoring
  • 27 mei 2021 @ 09:49
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Epson en National Geographic bundelen hun krachten om de bescherming van de permafrost (de bevroren grond onder de poolgebieden op aarde) te steunen met de campagne ‘Turn Down the Heat’.

Doel van de campagne is om bedrijven met 'Turn Down The Heat' te stimuleren deel te nemen in de strijd tegen klimaatverandering.

De campagne komt nu wetenschappers voorspellen dat de permafrost op aarde tegen het jaar 2100 volledig ontdooid zal zijn.

‘Turn Down The Heat’ wordt geleid door National Geographic Explorer dr. Katey Walter Anthony, die toezicht houdt op observatieposten op de polen in Alaska en Rusland om de langdurige gevolgen van de klimaatverandering te volgen. Haar vooruitstrevende onderzoek naar het beschermen van de permafrost is in samenwerking met Epson en National Geographic opgenomen in een reeks video's, infographics en online content.

Yasunori Ogawa, president van Epson Global: ‘Duurzaamheid is de hoeksteen van alles wat we doen bij Epson. We zetten ons niet alleen in om onze eigen ecologische voetafdruk te verkleinen, maar helpen onze klanten hier ook bij. Wij hopen onze technologieën te kunnen gebruiken om met onze klanten en zakenpartners bij te dragen aan het tegengaan van wereldwijde milieuproblemen.’

De campagne beschrijft vijf belangrijke stappen die bedrijven kunnen nemen in de strijd om onze permafrost te beschermen:

1.        Turn down the heat - Apparaten op kantoor kunnen een aanzienlijke hoeveelheid warmte afgeven. Bedrijven moeten daarom hitte-vrije alternatieven overwegen.

2.        Maak gebruik van de circulaire economie - De productie en het weggooien van artikelen kan veel warmte genereren. Bedrijven moeten nagaan hoe ze nieuwe aankopen en oud afval uit de circulaire economie kunnen halen en toevoegen.

3.        Water en duurzame energiebronnen - Bedrijven moeten goed nadenken hoeveel energie ze uit schone, duurzame energiebronnen, zoals zonne- en windenergie kunnen halen. Fossiele brandstoffen spelen namelijk een aanzienlijke rol bij de opwarming van de atmosfeer op aarde. Hetzelfde geldt voor het opwarmen en zuiveren van water. Bedrijven moeten daarom proberen om hun waterverbruik waar mogelijk te beperken.

4.        Duurzame waarden in de supply chain op één lijn brengen - Als een bedrijf duurzaamheid belangrijk vindt, zouden ze met gepaste zorgvuldigheid naar de bedrijven moeten kijken waarvan het koopt en waarmee het samenwerkt.

5.        Kijk naar de toekomst - Bedrijven moeten meer doen dan alleen papierloos worden en recycling bakken plaatsen. Een duidelijk stappenplan verstrekken om doelstellingen te kunnen verwezenlijken zijn essentieel in de strijd tegen klimaatverandering.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken