Oranje Boven met Nederlandse Loterij, KLM en AD
- Sponsoring
- 19 jul 2021 @ 10:07
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Olympische Spelen
- 19 jul 2021 @ 10:07
- Sjaak Hoogkamer
Sporters van TeamNL gaan op de terugweg van de Olympische Spelen in de lucht uitgebreid in gesprek met verslaggevers over hun belevingen in Tokio. De KLM-toestellen zijn voor ‘Oranje Boven’ uitgerust met een speciale business seat.
De vier verslaggevers die de gesprekken voeren, zijn: voormalig kickbokskampioen Remy Bonjasky, programmamaker Frank Evenblij, winnares olympisch goud Fatima Moreira de Melo en tv-presentatrice Shelly Sterk.
‘Oranje Boven’ is een initiatief van NOC*NSF in samenwerking met Nederlandse Loterij en het AD en wordt mede mogelijk gemaakt door KLM.
Het is het alternatief voor de populaire ‘Medaille Taxi’, waarmee bij de Spelen in Rio de Janeiro (2016) en PyeongChang (2018) medaillewinnaars na hun wedstrijd voor een huldiging naar het Holland Heineken House werden gebracht en onderweg werden geïnterviewd. Vanwege de coronamaatregelen is er in Tokio geen ‘HHH’. Daarnaast heeft de Japanse overheid vanwege de pandemie besloten dat alle olympische deelnemers binnen 48 uur na hun laatste wedstrijd Japan verlaten.
Spotlights
Per vlucht worden drie Olympiërs van TeamNL in de spotlights gezet. Nederlandse Loterij zal een ode brengen aan de sporters voor hun bijzondere prestaties via Sticks. ‘Dit is een heel originele manier om onze TeamNL-sporters toch hun verhaal te laten doen en ze te eren voor hun prestaties. Hopelijk een mooi voorproefje van wat ze nog te wachten staat bij het TeamNL Olympic Festival in Den Haag,’ zegt chef de mission Pieter van den Hoogenband.
Ook de verslaggevers zijn enthousiast. Frank Evenblij: ‘In de aanloop naar de Spelen, die door de coronapandemie natuurlijk een jaar langer duurde, heb ik al veel van onze Nederlandse sporters geïnterviewd. Het feit dat wij ze straks na hun prestaties in Tokio op grote hoogte heet van de naald weer kunnen spreken, is natuurlijk een droom voor me.’
De bijzondere gesprekken op hoogte worden als eerste getoond op AD.nl en de zeven regionale titels en teamnl.org. De eerste terugvlucht is op 26 juli.
Ook tijdens de Paralympische Spelen wordt dit concept gebruikt om zo de eerste verhalen van onze Paralympische sporters te horen.
Duurzame bijdrage
NOC*NSF gaat samen met haar partners en in samenwerking met KLM een duurzame bijdrage leveren richting Tokio 2020. Zo worden alle 44 vluchten van TeamNL CO₂ gecompenseerd via het CO2ZERO-programma van KLM. Dit betekent dat iedere retourvlucht van TeamNL CO₂-neutraal wordt gemaakt via een investering in het gecertificeerde herbebossingsproject in Panama. Daarnaast is er door NOC*NSF en haar partners 60.000 liter alternatieve brandstof (Sustainable Aviation Fuel) ingekocht, wat gelijk staat aan 25% alternatieve brandstof van een retourvlucht van Amsterdam naar Tokio. Deze bijdrage sluit aan op en is geïnspireerd door het besluit van het IOC om in de komende jaren klimaatpositief te worden, onder meer door het Olympic Forest van 355.000 bomen in de Sahara te realiseren.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing