Interpolis nieuwe partner Eye

Interpolis nieuwe partner Eye
  • Sponsoring
  • 20 jan 2022 @ 15:40
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Interpolis heeft zich als partner verbonden aan Eye Filmmuseum. Binnen deze samenwerking ligt de focus op de ondersteuning van MovieZone, het jongerenplatform van Eye.

Sandra den Hamer, directeur Eye Filmmuseum (l. op foto boven) en Chantal Vergouw, directievoorzitter Interpolis tekenden het contract. (foto: Maartje Jansen).

MovieZone meets Interpolis

Interpolis richt zich op (educatieve) samenwerking met MovieZone, het jongerenplatform van het filmmuseum. Binnen MovieZone ontwikkelen jongeren audiovisuele vaardigheden en competenties; ook stimuleert het programma kennis van film- en mediacultuur in de leeftijdsgroep van 15 tot 19 jaar.

Met haar merkmissie ‘Focus op wat echt belangrijk is’ zet Interpolis zich naar zeggen ‘in voor maatschappelijke thema’s.’

Hierbij is van belang dat de initiatieven zich richten op thema’s als veiligheid of gezondheid in Nederland. Het bevorderen van de verkeersveiligheid in Nederland is hier een voorbeeld van. Met de ondersteuning van MovieZone wil Interpolis jongeren bereiken via een door henzelf ontwikkelde social-mediacampagne.

Het partnership begint met een opdracht aan MovieZone. De jongeren gaan aan het werk en maken een vertaalslag vanuit hun eigen perspectief. Voor Interpolis is dit een manier om een belangrijk onderwerp (‘verkeersveiligheid’) via de beeldtaal van jongeren te laten ‘landen’ bij de doelgroep, leerlingen van het basis- en voortgezet onderwijs.

‘Jongeren zijn belangrijke partners voor ons, omdat zij op een vaak vernieuwende manier invulling kunnen geven aan het aanpakken van de problemen van deze tijd. Zij weten ook als geen ander de kracht van het beeld te benutten. Eye doet dat ook al jaren: mensen in de harten en hoofden raken via het medium film. In ons partnership kunnen we de krachten van Eye, Interpolis en jongeren bundelen en verbinden om zo de verkeersveiligheid te vergroten.  Ik ben ervan overtuigd dat onze samenleving daar beter van wordt, ‘ aldus Chantal Vergouw, directievoorzitter Interpolis

 

 

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken