Acne Amsterdam lanceert campagne voor jongvolwassenen met kanker

Acne Amsterdam lanceert campagne voor jongvolwassenen met kanker
  • Sponsoring
  • 15 jun 2022 @ 10:45
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Ieder jaar krijgen bijna 4.000 jongvolwassenen te maken met kanker. Om aandacht te vragen voor deze groep en fondsen te werven voor de AYA Jong & Kanker Foundation ontwikkelde Acne Amsterdam, samen met Bruut Amsterdam en PR bureau Koolhoven & Partners, de campagne Unpause the AYA.

Het leven van de AYA (Adolescents and Young Adults) staat vaak in de hoogste versnelling op het moment dat ze ziek worden: een eerste baan, huis, relatie of kind. Een kankerdiagnose zet door veel van die plannen een dikke streep. De wereld draait door terwijl zij maar met één ding bezig zijn: beter worden en zo snel mogelijk weer vooruit kunnen kijken. Maar ondanks dat 80 procent de ziekte overleeft, staan ze ook na genezing vaak ongewild stil.

In de campagne Unpause the AYA staan jongvolwassenen als levend standbeeld letterlijk stil bij iedere leeftijdsgenoot die net als zij te maken heeft (gehad) met kanker. De PR-stunt werd al eerder opgepikt door onder andere Hart van Nederland, NOSop3, RTL Nieuws, AD.nl en diverse regionale media.

De verhalen van AYA’s Renee, Niek en Anne zijn te beluisteren en maken duidelijk wat de impact van kanker is op het leven van jongvolwassenen. Hierin klinkt direct de noodzaak aan leeftijdsspecifieke zorg door. Donaties aan de AYA Jong & Kanker Foundation maken het mogelijk projecten te realiseren die gericht zijn op scholing van zorgmedewerkers, wetenschappelijk onderzoek en re-integratie van de AYA in het sociale en maatschappelijk leven. De campagnefilm is hier te zien.

De campagne is volledig gesponsord tot stand gekomen dankzij de inzet van Acne Amsterdam, Bruut Amsterdam, Koolhoven & Partners, Mark Bolk, René van Broekhoven, Unloc, Vincent Karremans, Wim Vonk Asound-idea, Radiocorp, Centercom, de AYA Jong & Kanker Foundation en natuurlijk in het bijzonder AYA’s Renee, Niek & Anne.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken