Vivianne Miedema, Martin Garrix en Kwebbelkop gamen voor War Child
- Sponsoring
- 31 aug 2022 @ 08:02
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 31 aug 2022 @ 08:02
- Michiel van Zaane
Game-beurs GameForce komt in actie voor War Child. Een maand lang laten streamers zien wat zij in huis hebben tijdens een Mario Kart toernooi om geld op te halen voor kinderen in oorlog. Ook War Child-ambassadeurs en friends Martin Garrix, Vivianne Miedema, Britt Scholte, Quinty Misiedjan en Chef’Special racen mee.
Super Mario, met zijn grote zwarte snor en blauwe tuinbroek is als videospel-personage nog altijd geliefd én gevreesd op het virtuele circuit. Wereldwijd racen miljoenen Nintendo-gamers dagelijks tegen de klok - en tegen elkaar. Waar Mario en zijn vrienden Power Ups scoren in de game, helpt War Child met sport- en spelactiviteiten kinderen in oorlog zichzelf een Power Up te geven, zodat zij aan hun toekomst kunnen bouwen. Zo zet War Child oorlog buiten spel. ‘We willen iedere enthousiaste gamer laten genieten van ons prachtige event. Maar jammer genoeg is onbezorgd gamen niet voor iedereen weggelegd. Kinderen in oorlog hebben hele andere zorgen’ zegt Gary Peeters, Creative Director Meta.
‘Met deze actie voor War Child willen wij – in samenwerking met onze partners, gamers, streamers en fans ervoor zorgen dat kinderen die opgroeien met de gevolgen van oorlog door spel weer even kind kunnen zijn. Dat ze hun emoties kunnen uiten, samen leren spelen, zelfvertrouwen krijgen en aan een toekomst in vrijheid kunnen bouwen.’
Verschil maken
DJ/producers Martin Garrix is één van de mensen die gaat gamen voor War Child. ‘Waar War Child zich voor inzet is zo belangrijk, en ik ben dan ook heel trots dat we al zo lang samenwerken. Ik hoop dat we met z’n allen een mooi bedrag kunnen ophalen met dit toernooi!’ Ook de populaire streamer Kwebbelkop wil graag zijn steentje bijdragen. ‘Elk kind verdient de vrijheid om te kunnen spelen terwijl ze opgroeien. Ik zet mij daar graag voor in en hoop dat we verschil kunnen maken.’
Een race naar de finish
In de actieperiode van 5 september tot 3 oktober strijden de streamers in het spel Mario Kart 8 Deluxe. Elke dag speelt een bekende streamer het spel en zendt dit live uit via streamingsite Twitch. Kijkers kunnen ook deelnemen aan de races en tijdens hun streams roepen de gamers op om op originele wijze te doneren aan War Child.
De vier gamers met de meeste donaties gaan door naar de finale,waar nog vier andere deelnemers ook mee-racen. Wat staat er op het spel? Eeuwige roem en de felbegeerde Power Up Cup. En natuurlijk de mooiste prijs van allemaal: kinderen in oorlog helpen. Samen met GameForce hoopt War Child hiermee 1000 extra kinderen in conflictgebieden te kunnen bereiken.
Foto: v.l.n.r. Kwebbelkop, Martin Garrix en Vivianne Miedema.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing